

Kees Benschop studeerde economie en culturele antropologie. Hij werkte als consultant voor ontwikkelingsprojecten en als field officer voor UNHCR, waarna hij het onderwijs in ging.
Meer over Kees BenschopCommunicatie - online en offline
Paperback Nederlands 2017 2e druk 9789024405671Samenvatting
Communicatie dekt de kerntaken B1-K2 en P1-K2 van het kwalificatiedossier Marketing, Communicatie en Evenementen, plus een deel van kerntaak B1-K1. Ook bereidt dit boek voor op het SPL/ECABO-examen Communicatie. Het boek legt, samen met de andere titels van deze methode, ook een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het Nima A diploma.
Pitch is een methode voor commerciële opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.practicx.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen.
De methode bestaat uit zeven delen:
- Basisboek marketing
- Marketingplanning
- Marketing: de harde cijfers
- Communicatie
- Marktonderzoek
- Evenementen organiseren
- Extra Pitch voor Nima A
De indeling van de eerste zes delen spoort voor 100% met de indeling van de SPL/ECABO examens, mede doordat deze boeken specifiek gericht zijn op het kwalificatiedossier MCE.
De online toets- en oefenportal PracticX is specifiek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open- en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Als voorbereiding op het examen van SPL/ECABO zijn er oefenexamens, eveneens met directe feedback.
Kees Benschop heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van studiemateriaal en onderwijsmethodes voor het mbo.
Trefwoorden
communicatie marketingcommunicatie corporate communicatie pr social media online marketing zoekmachinemarketing website reclame direct marketing media mbo marketingmix klachtenbehandeling customer service evenementen communicatieplan sponsoring huisstijl persbericht interne communicatie copywriting marketing internet positionering relatiemanagement webcare grafische vormgeving doelgroep sea
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Instrumenten bij concerncommunicatie
3. Pers, pr en tekst schrijven
4. Pr-materiaal
5. Marketingcommunicatie
6. Instrumenten bij marketingcommunicatie
7. De website
8. Marketing en zoekmachines
9. Een website maken en bijhouden
10. Marketing in sociale media
11. Direct marketing
12. Beurzen en evenementen
13. Customer service en relatiemanagement
14. Klachtenbehandeling
15. Communicatie
16. Marketingcommunicatieplan
17. Reclameplan en sales promotionsplan
18. Media
19. Het internet als reclamemedium
20. Mediaselectie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan