Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 42% korting

De onweerstaanbaarheidstheorie

Verleid en scoor bij je klant

Paperback Nederlands 2019 9789024427307
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
25,50
14,95
VOORDEEL - 42% korting

Samenvatting

Genomineerd PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Nu alles een commodity wordt, zit er maar één ding op: vernieuwen en zo een onweerstaanbaar bedrijf worden.

De Onweerstaanbaarheidstheorie geeft inzicht in en oplossingen voor de belangrijkste vraag waarmee bedrijven worden geconfronteerd: hoe kun je ontsnappen aan de commodity-valkuil? Het goede nieuws is: je kunt het zelf. Mensen zien maar een op de zeven merken als onmisbaar in hun leven. De rest is commodity. Hoe word en blijf je als bedrijf en als merk relevant in een situatie waarin concurrenten inzetten op de race to the bottom en waarin de wereld ook nog eens verandert met de snelheid van het geluid?

Om hieruit te ontsnappen, moet je anders gaan denken. Innoveren dus. Innovatie wordt door velen gezien als het exclusieve domein van een elite van creatievelingen en technici. Een kostbare denkfout: je eigen potentieel is ongelofelijk sterk. Iedereen die empathisch kan denken en die het juiste kookboek heeft, kan komen tot baanbrekende businessconcepten.

'De Onweerstaanbaarheidstheorie' is zowel een strategieboek als een inspiratieboek. Het maakt innovatiedenken inzichtelijk en laat concrete innovatiekansen zien. Primair geschreven voor dienstverlenende bedrijven, maar even relevant voor de producten- en de non-profitsector, en de overheid. Dit boek is bedoeld om gezonde business te creëren en de wereld een beetje beter te maken voor ons allemaal.

Specificaties

ISBN13:9789024427307
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:152
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:1-5-2019
ISSN:

Expertrecensies (2)

De onweerstaanbaarheidstheorie - 'Leesbaar, grappig, gestructureerd en concreet'
Elly Stroo Cloeck | 29 augustus 2019
Zou je jouw dienst kunnen innoveren? Bijvoorbeeld door het (gedeeltelijk) te vervangen door een gestandaardiseerd product? Er zo een Service-As-A-Product van kunnen maken door AI te gebruiken?
Lees verder
De onweerstaanbaarheidstheorie - 'Praktisch en veel voorbeelden'
Sjors van Leeuwen | 19 juni 2019
Product, prijs en kwaliteit zijn steeds minder onderscheidend in het gevecht om de klant. Nu alles een commodity wordt, zit er maar één ding op: vernieuwen en zo een onweerstaanbaar bedrijf worden. Dat is de boodschap van het boek De onweerstaanbaarheidstheorie.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
3 stemmen
1
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
De onweerstaanbaarheidstheorie - Verleid en scoor bij je klant
Jan Heuvel 25 juni 2019 Wat koop je zelf liever? Een ijskoude kloon, of een merk of product waarbij je voelt: ‘Hee, dat gaat over mij!' Waarom is de wereld dan zo vol klonen?

Over Jan Heuvel

Jan Heuvel is directeur strategie & innovatie bij SAMR Marktvinders. Hij stond als consultant aan de basis van talrijke vernieuwende en bewezen succesvolle concepten voor dienstverlenende organisaties in binnen- en buitenland. Voor bijvoorbeeld Triodos Bank, NN Group, Independer, PsyQ, Spoorwegmuseum, Achmea en de Consumentenbond.

Andere boeken door Jan Heuvel

Inhoudsopgave

Inleiding 9

THE BAD NEWS
Commodity is een hardnekkig fenomeen

1. De commodity-valkuil heeft twee vaders 15
-Over rationaliteit en digitalisering
2. Commodity – dat zijn we zelf 19
-Kijk naar je managerial self en wees eerlijk
3. Het diensten-disaster 23
-Juist voor serviceverleners is het vinden van een unieke plek cruciaal én ongelofelijk moeilijk The good news

THE GOOD NEWS
Commodity is te tackelen

4. Onweerstaanbaar is maakbaar 29
-Denk als een driesterrenchef
5. Onweerstaanbaar is definieerbaar 31
-De vijf ingrediënten
6. Eenvoud is onweerstaanbaar en te beredeneren 47
-Complexiteit is vijand nr. 1
7. Wie jij bent, maakt je onweerstaanbaar 51
-Jouw DNA is uniek: vind het, benoem het en gebruik het
8. Anders kijken, anders denken: nieuwe marktkansen ontdekken 61
-Maar liefst twaalf (12!) manieren om een baanbrekend inzicht te krijgen
9. De drie onweerstaanbare benefits van je strategic sweetspot 77

DE ONWEERSTAANBAARHEIDSTHEORIE
Vijftien concrete ontsnappingsroutes

START
10. De drie grote ontsnappingsroutes 85
11. De twee niveaus waarop je het verschil kunt maken 87

GAME ON!
12. Je kiest ontsnappingsroute 1: productinnovatie 95
13. Je kiest ontsnappingsroute 2: service-innovatie 105
14. Je kiest ontsnappingsroute 3: marketinginnovatie 119

Epiloog 141
Over de auteur 143
Eindnoten 145

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De onweerstaanbaarheidstheorie