Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Start-up: van idee tot exit

Innoveren, lanceren en schalen

Paperback Nederlands 2021 9789024441587
Voormalig top 100Totaal 34 dagen
Verkooppositie 1155Hoogste positie: 35
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Waarom worden sommige start-ups een groot succes terwijl de meeste falen? En waarom hebben zo veel bedrijven moeite met innoveren? Jeroen Bertrams deelt de geheimen van het bouwen van een succesvolle start-up. Vanaf het eerste idee tot en met een succesvol product dat de wereld razendsnel verovert. En vervolgens van een scale-up naar het maken van een mooie exit met de verkoop van je bedrijf.

Hoe stel je een goed team samen? Hoe ontwikkel je je product en waar haal je de financiering vandaan? Hoe groei je door, en waar moet je op letten als je een exit wilt maken? Dat zijn allemaal vragen waar Start-up: van idee tot exit antwoord op geeft. Voor dit boek sprak Bertrams met de oprichters van tientallen succesvolle, jonge, Nederlandse bedrijven waaronder WeTransfer, bunq, YoungCapital, fonQ, Bax Music, Sendcloud, Zivver en 3D Hubs. Zij weten als geen ander hoe groot de uitdaging is om vanuit het niets een bedrijf op te bouwen met tientallen medewerkers, laat staan met duizenden. Bekende investeerders gaven waardevolle tips over het realiseren van groei en het ophalen van financiering.

'Start-up: van idee tot exit' is voor iedereen die succesvol wil ondernemen, innovaties wil doorvoeren en daarbij groot durft te denken.

Specificaties

ISBN13:9789024441587
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:2-4-2021
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Start-up: van idee tot exit - Innoveren, lanceren en schalen
Jeroen Bertrams 17 mei 2021 Jeroen Bertrams adviseert start-ups en bedrijven over innovatie en groei. Hij is auteur van 11 boeken, waaronder het recent verschenen boek Start-up: van idee tot exit - Innoveren, Lanceren en Schalen. In zijn preview vertelt hij over het boek.

Over Jeroen Bertrams

Jeroen Bertrams (1974) startte zijn carrière als marketing adviseur bij VODW Marketing. In 2000 werd hij internetondernemer. Hij stond aan de basis van twee sites die in korte tijd doordrongen tot de top honderd websites van Nederland. Sinds de verkoop van deze sites legt hij zich toe op het adviseren van ondernemingen op het gebied van online marketing en internetstrategie. Hij schreef de afgelopen jaren drie succesvolle managementboeken, waaronder het zeer goed ontvangen boek Op naar de top. Als expert is hij regelmatig te gast bij onder meer BNR, Nova en Netwerk.

Andere boeken door Jeroen Bertrams

Inhoudsopgave

1 De basis van succes 8
1.1 Weet waar je aan begint 10
1.2 Executie 11
1.3 Groot denken 13
1.4 Wat ga je maken? 14
1.5 Voor wie? 15
1.6 Waarom gaan ze het kopen? 17
1.7 Is het haalbaar? 18

2 Team 20
2.1 De juiste mix 22
2.2 Binden en boeien 22
2.3 Op tijd afscheid nemen 24

3 Product 26
3.1 Ontwikkel een mvp 27
3.2 Aan vrienden heb je niks 29
3.3 Problem-solution fit 30
3.4 Pivot 31

4 Accelerators en incubators 34
4.1 Wat zijn accelerators en incubators? 35
4.2 Voordelen en nadelen 36
4.3 Y Combinator 37
4.4 Hoe kom je binnen? 42
4.5 Welke past het beste? 44

5 Geld ophalen bij angels 46
5.1 Hoeveel en tegen welke voorwaarden? 47
5.2 Bij wie? 51

6 Product-market fit realiseren 52
6.1 Het verschil tussen een start-up en een scale-up 54
6.2 Lanceer een bètaversie 55
6.3 Vecht om eerlijke feedback 57
6.4 Optimaliseren 57
6.5 Product-market fit 58

7 Business model 60
7.1 De waarde voor de klant als basis 61
7.2 Waarvoor ga je hoeveel geld vragen? 63
7.3 Businessmodel fit 64

8 Geld ophalen bij venture capitalists 66
8.1 Hoeveel en tegen welke voorwaarden? 67
8.2 Terminologie 70
8.3 Het optimale pitchdeck 75
8.4 Inhoud van je pitchdeck 79
8.5 Hoe beslissen investeerders? 82
8.6 Welke investeerders benaderen? 84
8.7 Deal maken 85

9 Schalen 88
9.1 Focus 89
9.2 Cultuur 91
9.3 Team 93
9.4 Product 96
9.5 Operatie 99
9.6 Service 100
9.7 Sales 104
9.8 Marketing 107
9.9 Pr 116
9.10 Analyse 122
9.11 Financiën 123

10 Verkoop en start opnieuw 126
10.1 Wanneer verkopen? 127
10.2 De waarde van je bedrijf bepalen 128
10.3 Aan wie verkopen? 131
10.4 De deal sluiten 132
10.5 Opnieuw starten 133
11 Interviews 134
• Bastiaan Beerens, WeTransfer 136
• Ali Niknam, bunq 142
• Rob van den Heuvel, Sendcloud 146
• Hugo de Koning, YoungCapital 150
• Koen Droste, Polarsteps 154
• Martijn Nijhuis, Roamler 158
• Patrick Kerssemakers, fonQ 162
• Wouter Klinkhamer, Zivver 166
• Ives van Hoorne, CodeSandbox 171
• Marco Aarnink, Print.com 175
• Laurens Groenendijk, Hiber 180
• Bram de Zwart, 3d Hubs 184
• Jochanan Bax, Bax Music 188
• Tom Peeters, Crisp 193
• Pim de Witte, Medal.tv 198
• Niels Verwij, Dekbed-Discounter 203

Tot slot 207

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Start-up: van idee tot exit