Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)
,

Focus op strategie

Paperback Nederlands 2001 9789025495282
10
Voormalig top 10Totaal 134 dagen
EvergreenTotaal 536 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Strategie is belangrijker dan ooit. Toch blijkt dat bedrijven, ondanks het feit dat ze het belang van strategie inzien, niet weten hoe ze strategie moeten doorvoeren. In dit boek introduceren de auteurs op basis van hun succesvolle boek 'Op kop met de Balanced Scorecard' een nieuwe methode om van strategie een continu proces te maken dat door iedereen in het bedrijf gedragen wordt. Aan de hand van 20 diepgaande casestudies laten Kaplan en Norton zien hoe bedrijven die Balanced Scorecard volgen, dit instrument gebruiken om te focussen op strategie. Zij formuleren daarvoor vijf principes:

1. Vertaal de strategie in operationele termen
2. Richt alle onderdelen van de organisatie op strategie
3. Maak strategie tot het dagelijks werk van iedereen
4. Maak van strategie een continu proces
5. Mobiliseer verandering door sterk en effectief leiderschap.

Op overtuigende wijze wordt beschreven hoe organisaties met behulp van de Balanced Scorecard een strategie hebben geformuleerd en geïmplementeerd, die tot duurzame grote prestatieverbeteringen heeft geleid.

Specificaties

ISBN13:9789025495282
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Focus op strategie
Leo Kerklaan | 27 maart 2001
Vierjaar na de succesvolle verschijning van het boek 'Op kop met de Balanced Scorecard' komen Kaplan en Norton met een nieuw boek. Het eerste boek was al uitputtend.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
6 stemmen
2
2
2
0
0

Over Robert S. Kaplan

Robert S. Kaplan bekleedt de Arthur Lowes Dickinson-leerstoel voor Accounting aan de Harvard Business School.

Andere boeken door Robert S. Kaplan

Over David Norton

David P. Norton is president-directeur van Renaissance Solutions, Inc.

Andere boeken door David Norton

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. De focus op strategie
2. Hoe Mobil een organisatie met focus op strategie werd

Deel 1 - De strategie vertalen naar operationele termen

3. Strategie in kaart brengen
4. Strategie in kaart brengen voor bedrijven in de particuliere sector
5. Strategiekaarten in non-profit-, overheids- en zorgorganisaties

Deel 2 - De organisatie inrichten op het scheppen van synergie

6. Synergie creëren tussen bedrijfsonderdelen
7. Synergie creëren door gemeenschappelijke diensten

Deel 3 - Strategie tot het dagelijks werk van iedereen maken

8. De werknemers bekend maken met de strategie
9. Persoonlijke en groepsdoelen vaststellen
10. De balanced paycheck

Deel 4 - Van strategie een doorlopend proces maken

11. Planning en begroting
12. Feedback en leren

Deel 5 - Mobiliseren tot verandering uitgaande van de leiding

13. Leiderschap en mobilisatie
14. De valkuilen vermijden

Veelgestelde vragen
Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Focus op strategie