

Susan Gillis Chapman is psycholoog, relatie- en familietherapeut en heeft meer dan dertig jaar ervaring in mindfulness en meditatie.
Meer over Susan Gillis ChapmanMindful communiceren
Aandachtig luisteren en spreken om je relaties te verbeteren
Paperback Nederlands 2015 9789025904869Samenvatting
Goede communicatie is essentieel gezonde relaties. Dat geldt voor partners, familieleden, vrienden en collega's. Psychotherapeut en boeddhistisch leraar Susan Chapman laat zien hoe aandachtig communiceren je verbinding met anderen ten goede komt.
Chapman beschrijft een aantal basisprincipes voor mindful communiceren zoals een open geest, bemoediging en onvoorwaardelijke vriendelijkheid.
Door middel van haar oefeningen verbeter je je manier van spreken en luisteren. Daardoor leer je bijvoorbeeld je openheid te bewaren, ook in een lastig gesprek.
'In een speelse, bijna verleidelijke stijl opent Susan Chapman de weg naar een krachtige en zachtmoedige communicatie.' - Wibo Koole, auteur van 'Mindful werken', mindfulnesstrainer en management consultant
'Een zeer helder geschreven boek dat verrassend nieuwe perspectieven en waardevolle handvatten biedt tot een wijze en compassievolle manier van communiceren' – Frits Koster, meditatieleraar, mindfulness- en compassietrainer
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Inhoudsopgave
1. Stop, ga en wacht
2. De sleutel tot mindful aanwezig zijn: een wakker lichaam, warm hart en open geest
3. De sleutel tot mindful luisteren: bemoediging
4. De sleutel tot mindful spreken: vriendelijkheid
5. De sleutel tot mindfulle relaties: onvoorwaardelijke vriendelijkheid
6. De sleutel tot mindful antwoorden: speelsheid
Stap voor stap
Gids voor zelfstudie
Woordenlijst
Dankwoord
Over de auteur
Noten
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan