


Drs. Laura Nuhaan is partner bij The Andeta group. Zij deed in Silicon Valley veel ervaring op met het effectief inzetten van digitale marketing, social media en marketing automation.
Meer over de auteursEen beter verkoopresultaat met de Sales-Balanced ScoreCard
Gebonden Nederlands 2000 9789026730467Samenvatting
Meten is weten, meten is zweten of gissen is missen. Bekende uitspraken voor het meten van verkoopperformance. Vaak wordt echter te veel nadruk gelegd op het meten zelf en wordt het doel - komen tot resultaatverbetering - vergeten. Daarom leidt het meten van de verkoopperformance niet altijd tot hogere resultaten.
Visie over wat en hoe te meten is essentieel om de verkoopperformance te structureel te kunnen verbeteren. Meten op alleen omzet is bijvoorbeeld niet voldoende. Omzet is immers de uitkomst van een aantal activiteiten. Managers willen juist ook die andere activiteiten kunnen (bij)sturen om het gewenste eindresultaat te bereiken, zoals het aantal nieuwe klanten, de klanttevredenheid en dergelijke.
De Sales-Balanced ScoreCard helpt managers van verkooporganisaties vanuit een integrale benadering bij het effectief meten van de verkoopprestaties en geeft een duidelijk inzicht in zowel de output als de input.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Performance Measurement
2. Balanced ScoreCard
3. De Sales-Balanced ScoreCard
4. Klantperspectief
5. Interne-bedrijfsprocessen-perspectief
6. Leer- en groeiperspectief
7. Financieel perspectief
8. Ontwikkeling en implementatie
9. De voor- en nadelen van de Sales-Balanced ScoreCard
10. Onderzoekresultaten
Slotwoord
Referenties en voetnoten
Literatuurlijst
Verklarende woordenlijst
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan