,

Een beter verkoopresultaat met de Sales-Balanced ScoreCard

Gebonden Nederlands 2000 9789026730467
10
Voormalig top 10Totaal 26 dagen
Voormalig top 100Totaal 219 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Meten is weten, meten is zweten of gissen is missen. Bekende uitspraken voor het meten van verkoopperformance. Vaak wordt echter te veel nadruk gelegd op het meten zelf en wordt het doel - komen tot resultaatverbetering - vergeten. Daarom leidt het meten van de verkoopperformance niet altijd tot hogere resultaten.
Visie over wat en hoe te meten is essentieel om de verkoopperformance te structureel te kunnen verbeteren. Meten op alleen omzet is bijvoorbeeld niet voldoende. Omzet is immers de uitkomst van een aantal activiteiten. Managers willen juist ook die andere activiteiten kunnen (bij)sturen om het gewenste eindresultaat te bereiken, zoals het aantal nieuwe klanten, de klanttevredenheid en dergelijke.
De Sales-Balanced ScoreCard helpt managers van verkooporganisaties vanuit een integrale benadering bij het effectief meten van de verkoopprestaties en geeft een duidelijk inzicht in zowel de output als de input.

Specificaties

ISBN13:9789026730467
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:140
Druk:0
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

4.3 van de 5
4 stemmen
2
1
1
0
0

Over Laura Nuhaan

Drs. Laura Nuhaan is partner bij The Andeta group. Zij deed in Silicon Valley veel ervaring op met het effectief inzetten van digitale marketing, social media en marketing automation. Ze begrijpt als geen ander high tech en succesvol ondernemen. Eerder was Laura werkzaam in sales- en marketingfuncties bij onder andere Webpower, Parkmobile, PriceWaterhouse Coopers en Numico.

Andere boeken door Laura Nuhaan

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding

1. Performance Measurement
2. Balanced ScoreCard
3. De Sales-Balanced ScoreCard
4. Klantperspectief
5. Interne-bedrijfsprocessen-perspectief
6. Leer- en groeiperspectief
7. Financieel perspectief
8. Ontwikkeling en implementatie
9. De voor- en nadelen van de Sales-Balanced ScoreCard
10. Onderzoekresultaten

Slotwoord

Referenties en voetnoten

Literatuurlijst

Verklarende woordenlijst

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Een beter verkoopresultaat met de Sales-Balanced ScoreCard