,

Beter communiceren in de hulpverlening

het dialoogmodel als leidraad

Paperback NL 2007 1e druk 9789031349739
Op werkdagen voor 17:00 besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

In communicatie kan veel misgaan. Miscommunicatie is extra vervelend in de relatie tussen hulpvrager en hulpverlener, waarin immers persoonlijke en indringende thema’s aan de orde komen. Hoe meer eenduidigheid er bestaat over hulpvraag, doel en mogelijkheden, hoe vruchtbaarder en effectiever de samenwerking tussen hulpvrager en hulpverlener zal zijn.Om deze reden is het Dialoogmodel ontwikkeld. Hiermee kunnen binnen een hulpverleningsrelatie de onderlinge communicatie en samenwerking worden verbeterd. Het model biedt een krachtige ondersteuning bij het bereiken van een werkbare overeenstemming over probleemdefiniëring, verwachtingen en doelen van behandeling.Aan de hand van veel praktijkvoorbeelden - het praktisch gebruik staat centraal in dit boek - wordt geillustreerd hoe de hulpverlener met het Dialoogmodel diagnostische gegevens en behandelingsopties overzichtelijk kan ordenen en bespreken. Het proces kan van begin tot eind worden ‘geregeld’: van aanmelding tot aan evaluatie van de behandeling.

Specificaties

ISBN13:9789031349739
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:136
Druk:1
Verschijningsdatum:5-4-2007
Hoofdrubriek:Psychologie

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Beter communiceren in de hulpverlening