

Richte Lommert maakte carrière in de verkoop. Schreef in 1967 de brochure "De Wereld in? Dan de Weg op", een voorlichting over het beroep van vertegenwoordiger.
Meer over Richte LommertAlles over verkopen
Gouden tips voor elke verkoper
Paperback Nederlands 2004 11e druk 9789032509941Samenvatting
'Alles over verkopen' is een praktisch handboek voor verkopers. Alle aspecten van het moeilijke, maar boeiende vak verkopen - van communicatieve vaardigheden en de techniek van het verkoopgesprek tot een inleiding in de moderne marketing - worden uitvoerig behandeld. Geschreven vanuit de praktijk heeft 'Alles over verkopen' voldoende systematiek en diepgang om als leerboek voor zelfstudie te dienen.
Lommert maakt zich boos over het feit dat er veel mensen zijn die verkopen en zich verkoper noemen, maar geen enkel benul hebben wat het vak verkopen inhoudt. Maar al te vaak worden mensen op klanten losgelaten wier vakkennis onvoldoende is om iemand die met diarree op het toilet zit een rol toiletpapier te verkopen. Volgens Lommert is het dan ook onterecht dat bedrijven vaak klagen over het uitblijven van orders. Gebaseerd op 42 jaar commerciële verkoopervaring, waarvan 15 jaar in training en opleiding beschrijft Lommert het hoe en waarom van verkopen. Hij baseert zich daarbij op voorbeelden die alle aan de werkelijkheid zijn ontleend.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1 - Communicatieve vaardigheden
1. Een kennismaking
2. Wat is verkopen?
3. Communicatieve vaardigheden
4. De ideale verkoper
Deel 2 - De techniek van het verkoopgesprek
Inleiding
1. De structuur van het goede verkoopgesprek - eerste stap: De voorbereiding
2. Tweede stap: De binnenkomst
3. Derde stap: de contactuele fase
4. Vierde stap: Het ontdekken van de behoeften
5. Vijfde stap: Aanbod met argumenten
6. Zesde stap: Tegenwerpingen
7. Zevende stap: Reageren op de tegenwerpingen
8. Achtste stap: De aarzelingfase
9. Negende stap: De concretisering
10. De Laatste fase: Nazorg en service
11. De 100-vragenlijst - waarom kreeg ik de order toch niet?
Deel 3 - Aspecten van de moderne marketing
Enige aspecten van de moderne marketing
Epiloog
Literatuuropgave
Telefoonalfabet
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan