

Vaughan Evans has been a strategy consultant since the mid-1980s, working with a broad range of corporate clients, from small firms to global giants, and with over 50 financier clients, both structured lenders and private equity.
Meer over Vaughan EvansStrategiemodellen - Het Financial Times handboek
De 88 tools die elke manager nodig heeft voor een winnende strategie
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789043031486Samenvatting
Met 'Strategiemodellen' leert u snel en eenvoudig welke benaderingen en modellen u nodig heeft om een gezonde strategie te ontwikkelen voor uw bedrijf, zodat u niet alleen investeerders overtuigt, maar ook een succesvolle koers kunt varen.
Dit helder geschreven handboek beschrijft 88 modellen en technieken, allemaal binnen het kader van een innovatieve strategiepiramide, en laat u zien welke stappen van het proces u moet doorlopen en hoe. Of u nu de markt wilt analyseren, uw concurrentievoordeel wilt uitbouwen of de risico's voor uw organisatie in kaart wilt brengen, voor elke stap vindt u de strategische tools die u nodig heeft.
”Een handig naslagwerk waarin de belangrijkste strategiemodellen worden beschreven, als onderdeel van een stap voor stap uitgelegd strategieproces. Het boek is verfrissend en nuttig, van onschatbare waarde voor zowel beginners als strategisch deskundigen.”
- Marcus Alexander, professor Strategie en onderneming, London Business School
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Dankwoord van de uitgever
Inleiding
Deel 1: Je bedrijf leren kennen
Deel 2: Doelstellingen en targets bepalen
Deel 3: De vraag vanuit de markt voorspellen
Deel 4: De concurrentie binnen de sector bepalen
Deel 5: Concurrentievoordeel behalen
Deel 6: De strategiekloof identificeren
Deel 7: De kloof overbruggen: de bedrijfsstrategie
Deel 8: De kloof overbruggen: de organisatiestrategie
Deel 9: Risico’s en kansen herkennen
Conclusie
Verwijzingen en bibliografie
Woordenlijst
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan