Alvin C. Burns is verbonden aan de Louisiana State University. Samen met Ronald F. Bush heeft hij diverse boeken over marktonderzoek geschreven.
Meer over de auteursPrincipes van marktonderzoek 7e editie
Met MyLab NL toegangscode
Paperback Nederlands 2016 7e druk 9789043032933Samenvatting
'Principes van marktonderzoek' bevat alle aspecten van (online) marktonderzoek. Daarbij ligt de nadruk op de toepassing in de praktijk. Zonder te veel in te gaan op technische details, beschrijft het boek hoe u de gegevens kunt verwerken in SPSS. De software is in de tekst geïntegreerd en aangevuld met verduidelijkende afbeeldingen. De zesde editie is volledig geactualiseerd en bewerkt voor de Nederlandstalige markt.
Elk hoofdstuk begint met de belangrijkste leerdoelen en eindigt met een samenvatting. Daarnaast bevat elk hoofdstuk een aantal verwerkingsvragen. De doorlopende case (European Automobile Concepts) is gericht op een nieuwe manager die moet bepalen naar welk soort auto’s er in de toekomst vraag zal zijn.
MyLab | Nederlandstalig
In MyLab | Nederlandstalig hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal zoals:
- Alle figuren en tabellen in PowerPoint
- SPSS-databestanden die in de cases worden gebruikt
- Extra oefeningen en cases
Voor docenten staat op MyLab een docentenhandleiding met daarin de uitwerkingen van de vragen en opdrachten uit het boek en de doorlopende case. Daarnaast staan er samenvattingen van de hoofdstukken in PowerPoint (handig voor colleges), en extra cases en uitwerkingen op het docentengedeelte van MyLab.
Principes van marktonderzoek is geschreven voor studenten in het eerste en tweede jaar van de economische opleidingen in het hoger onderwijs.
Op de site van de uitgever zijn de volgende supplementen beschikbaar:
- Powerpointpresentaties
- SPSS-databestanden die in de cases worden gebruikt
- Extra oefeningen en cases
Voor docenten die het boek voorschrijven zijn extra vragen en opdrachten en een docentenhandleiding met uitwerkingen beschikbaar.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Ronald Bush
Inhoudsopgave
Opbouw van de zevende Nederlandse editie
Over de auteurs
1. Inleiding tot marktonderzoek
2. Marktonderzoek als proces
3. Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen vaststellen
4. Het onderzoeksontwerp
5. Secundaire data, online databases en gestandaardiseerde informatiebronnen
6. Observatie, focusgroepen en andere kwalitatieve methoden
7. Dataverzamelingsmethoden en surveyonderzoek
8. Meten bij marktonderzoek
9. Het ontwerpen van dataverzamelformulieren
10. De steekproefopzet bepalen
11. De omvang van een steekproef bepalen
12. Gegevens verzamelen in het veld, non-responsefouten en screening van vragenlijsten
13. Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische maten
14. Statistische analyse
15. De onderzoeksresultaten opstellen en presenteren
Begrippenlijst
Literatuur
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan