

Principes van marketing met MyLab NL toegangscode
Paperback Nederlands 2017 9789043034098Samenvatting
Het doel van elke marketeer is om klanten meerwaarde te bieden. Met deze zevende editie van Principes van marketing bieden we jou - onze (nieuwe) klant - meerwaarde door je op een innovatieve, brede maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing.
Wat het meest in het oog springt in deze editie is de nieuwe indeling. Deze is gebaseerd op de vier stappen van het marketingplanningsproces: analyse, strategie, tactiek, implementatie/evaluatie. Deze marketingprincipes vormen de basis van een marketingplan. Een dergelijk plan vormt vaak de blauwdruk van het gevolgde marketing-beleid en sluit goed aan bij de manier waarop marketing in de praktijk wordt toegepast. Principes van marketing is volledig geactualiseerd en bevat bij elk hoofdstuk nieuwe cases, highlights en voorbeelden, vaak gebaseerd op de digitale praktijk van Nederlandse of Belgische bedrijven. Daarnaast is online marketing volledig geïntegreerd in het boek. Belangrijke aanpassing bij de hoofdstukken over marketingcommunicatie is dat deze zijn herschreven aan de hand van het POEM-model (Paid, Owned & Earned Media).
De Nederlandstalige bewerking is uitgevoerd door Belgische en Nederlandse docenten. Marc Logman is universitair docent marketing en business modeling aan onder andere de KU Leuven, Universiteit Hasselt en de Flanders business school. Ed Feijen doceert (strategische) marketing aan de Hogeschool Leiden. Ton Borchert doceert marketing aan de Hogeschool Utrecht. Peter Nonhof doceert marketing aan Stenden Hogeschool Leeuwarden. Erno Pickee is oprichter van Your Legacy Academy. Principes van marketing is bestemd voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar in elke studie waarin marketing aan de orde komt.
In MyLab | Nederlandstalig hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid aanvullend en ondersteunend materiaal:
- eText 2.0
- Toetsen
- Begrippentrainer
- Cases
- Animaties
- Figuren en tabellen
Docenten vinden op MyLab extra casuïstiek, uitwerkingen en powerpoints om te gebruiken bij colleges.
Specificaties
Interviews en artikelen (1)
Over Philip Kotler
Over Gary Armstrong
Over Lloyd Harris
Over Nigel Piercy
Inhoudsopgave
Dankwoord
Over de auteurs
MyLab
1. Inleiding: het marketingproces
Deel 1: Analyse
2. De marketingomgeving
3. Marktonderzoek
4. Consumentengedrag
5. Business-to-businessmarketing
6. Van analyse naar marketingstrategie
Deel 2: Strategie
7. Marktgerichte marketingstrategie
8. Klantgerichte marketingstrategie
Deel 3: Tactiek
9. Product-, dienst- en merkbeleid
10. Productontwikkeling en levenscyclusbeleid
11. Prijsbeleid
12. Distributiebeleid
13. Detailhandel en groothandel
14. Geïntegreerde marketingcommunicatie
15. Betaalde media
16. Eigen en verdiende media
Deel 4: Implementatie en evaluatie
17. Implementatie en evaluatie
Begrippenlijst
Noten
Bedrijvenregister
Trefwoordenregister
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan