Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Innovatiemanagement, 4e editie met MyLab NL toegangscode
Innovatiemanagement, 4e editie met MyLab NL toegangscode
Innovatiemanagement, 4e editie met MyLab NL toegangscode
Eelko Huizingh

Eelko Huizingh is universitair hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Meer over Eelko Huizingh
Eelko Huizingh

Innovatiemanagement, 4e editie met MyLab NL toegangscode

Paperback Nederlands 2019 9789043036382
4 beoordelingen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1514Hoogste positie: 105
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
44,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Innovatie is hot. In mediadiscussies wordt regelmatig de noodzaak van innoveren benadrukt. Tegelijkertijd klinkt vaak de verzuchting dat 'het' niet goed gaat met innoveren. Bedrijven en overheden innoveren te weinig en er gaat te vaak wat mis. Kortom, we moeten meer en beter innoveren!

Innovatiemanagement maakt duidelijk dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe je vervolgens tot succesvolle resultaten komt. De focus ligt daarbij ten eerste op het innovatieproces. Ten tweede wordt de aandacht gericht op de kwaliteit van het innovatieve klimaat in een organisatie.

In dit boek is de theorie gebaseerd op de nieuwste inzichten in de wetenschappelijke en vakliteratuur. De methoden en modellen worden geïllustreerd met praktische voorbeelden uit de Nederlandse en Europese context: bij grote en kleine bedrijven, in consumenten- en zakelijke markten, uit de dienstverlening en industrie, en op het gebied van zowel producten, markten als processen.

Nieuw in deze editie
Elk hoofdstuk van het boek is geactualiseerd, waarbij nu ook onderwerpen als minimum viable products, de circulaire economie en de Job to be done-methode zijn geïntegreerd. Daarnaast zijn er vanuit verschillende markten (B2B, diensten, small business en diverse sectoren: van zorg tot bouw) veel nieuwe praktijkgerichte voorbeelden in het boek opgenomen.

Om deze theorie toegankelijk te maken voor studenten zijn er nieuwe cases en aansprekende voorbeelden toegevoegd. Daarnaast kan de student op MyLab zijn kennis testen door de extra opdrachten, begrippentrainer en toetsen. Docenten kunnen hier extra toetsvragen met antwoorden en inhoudelijke powerpoints vinden.

Doelgroep
Studenten in het hogere economische en technische onderwijs en studenten in opleidingen op het gebied van gezondheidszorg.

Specificaties

ISBN13:9789043036382
Trefwoorden:innovatie, innovatiemanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:305
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:4
Verschijningsdatum:17-6-2019
Hoofdrubriek:Strategisch management
ISSN:

Expertrecensies (2)

Innovatie
Géza Laqueur | 3 december 2009
Innoveren is tegenwoordig een soort toverwoord geworden. Een panacee voor alle kwalen waarmee de moderne maatschappij geconfronteerd wordt. Zelfs in deze tijd van economische crisis zijn de meeste politici, wetenschappers, ondernemers en journalisten het over één ding eens: innoveren is noodzakelijk. Tussen alle managementboeken die verschijnen over dit onderwerp, biedt Eelko Huizingh met 'Innovatie' een uitstekend naslagwerk.
Lees verder
Innovatiemanagement
Géza Laqueur | 3 december 2009
Innoveren is tegenwoordig een soort toverwoord geworden. Een panacee voor alle kwalen waarmee de moderne maatschappij geconfronteerd wordt. Zelfs in deze tijd van economische crisis zijn de meeste politici, wetenschappers, ondernemers en journalisten het over één ding eens: innoveren is noodzakelijk. Tussen alle managementboeken die verschijnen over dit onderwerp, biedt Eelko Huizingh met 'Innovatie' een uitstekend naslagwerk.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
4 stemmen
2
0
0
2
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Eelko Huizingh

Eelko Huizingh is universitair hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij geeft les en doet onderzoek naar innovaties, waarover hij regelmatig publiceert in binnen- en buitenlandse vaktijdschriften.

Andere boeken door Eelko Huizingh

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankwoord

Deel I: De basis van innoveren
1 Wat is innoveren?
2 Innoveren: van geluk naar opzet
3 Wat kun je innoveren?
4 Innovaties in soorten en maten

Deel II: De ingrediënten van innoveren
5 De rol van strategie
6 De rol van klanten
7 De rol van technologie

Deel III: De ingrediënten van vernieuwen
8 De rol van leren
9 De rol van creativiteit
10 Naar een creatieve organisatie

Deel IV: Het uitvoeren van innovatieprojecten
11 Innovatietrajecten managen
12 Succesvolle marktintroductie
13 Organisatorische innovaties uitvoeren
14 Innoveren organiseren
15 Innoveren is leven met paradoxen

Begrippenlijst
Noten
Index

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Gezondheidspsychologie
    Val Morrison
    Gezondheidspsychologie
    € 68,95
  • Evidence-based practice voor paramedici
    Chris Kuiper
    Evidence-based practice voor paramedici
    € 55,50
  • Learning teaching
    Jim Scrivener
    Learning teaching
    € 69,96
  • Jellema 12B Uitvoeren / De organisatie
    Jellema
    Jellema 12B Uitvoeren / De organisatie
    € 87,40
  • Pakket Keuzedeel Lean en Creatief
    Odile Oort
    Pakket Keuzedeel Lean en Creatief
    € 43,75
  • Methodiek en begeleiden voor pedagogisch werk (combi)
    Becker
    Methodiek en begeleiden voor pedagogisch werk (combi)
    € 59,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Innovatiemanagement, 4e editie met MyLab NL toegangscode

        Innovatiemanagement, 4e editie met MyLab NL toegangscode
        Eelko Huizingh
        /