Antonie van Nistelrooij is bedrijfskundige en Psycholoog N.I.P. Hij is gepromoveerd aan de Nijmegen Business School van de Katholieke Universiteit Nijmegen op het proefschrift 'Collectief organiseren; een sociaal-constructionistisch onderzoek naar het werken met grote groepen'.
Meer over de auteursPsychologie van veranderen
Over het hoe en waarom van sociaal-adaptief veranderen in organisaties
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789024469710Samenvatting
Dit boek combineert recente wetenschappelijke inzich ten met een gevarieerde verzameling veranderbouwstenen.
Generatieve gesprekken, conversaties waarin nieuwe inzichten ontstaan en relaties worden versterkt, zijn bij uitstek het middel om succesvol te leren en veranderen. In de praktijk merken professionals hoe lastig het is naar binnen te kijken en met anderen te reflecteren op de eigen behoeftes en op aannames over elkaar en de organisatie. Aannames die veranderingen in de weg staan.
Psychologie van veranderen zoomt in op de menselijke kant van grote en kleine veranderprocessen. De auteurs koppelen recente inzichten uit de ontwikkelingspsychologie, sociale psychologie en neuropsychologie aan een sociaal-adaptieve aanpak. Interactie en afstemming staan daarbij centraal. Ze vertalen die aanpak in een rijke verzameling bouwstenen en technieken om het handelingsrepertoire te vergroten van iedereen die betrokken is bij een verandering.
Dit boek biedt een intrigerend inkijkje in de psychologie van verandering en inspirerende tips om zelf toe te passen. Voor veranderkundigen, managers, adviseurs en iedereen die collega’s en andere belanghebbenden
Specificaties
Over Marcel Kuhlmann
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan