Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Basisprincipes van communicatie - met MyLab

Paperback Nederlands 2022 9789043037556
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 230Hoogste positie: 33
Nog niet verschenen, verwacht op 27‑05‑2022
32,50

Samenvatting

Veel tijd, geld en energie wordt verspild doordat mensen slecht communiceren. Dat is volkomen onnodig, want iedereen kan goed leren communiceren. Je hoeft er geen bijzonder talent voor te hebben, maar je hebt wel een goed inzicht nodig in de belangrijkste communicatieprocessen.

Basisprincipes van communicatie geeft je dat inzicht. Het biedt je de mogelijkheid om je eigen communicatie aan te scherpen, zodat je je boodschap beter kunt overbrengen en daardoor effectiever kunt werken. De auteurs laten je zien wat er fout kan gaan en hoe je deze fouten kunt herkennen. Ook leggen zij uit hoe je communicatiefouten kunt voorkomen.

Het eerste deel van dit boek bevat een grondige, maar zeer toegankelijke analyse van het totale communicatieproces. In het tweede deel reiken de auteurs verschillende instrumenten aan waarmee je controle krijgt over je communicatie. Onderwerpen zoals feedback geven, interviewtechnieken, conflicten voorkomen of oplossen, efficiënt vergaderen en leidinggeven komen daarbij aan de orde.

Nieuw in deze editie
- Actualisatie van de vele voorbeelden en praktijksituaties.
- Een nieuw hoofdstuk over interculturele communicatie.
- Extra aandacht voor online communiceren en presenteren.

'Basisprincipes van communicatie' is geschreven voor alle studenten in het hoger onderwijs. Ook professionals vinden waardevolle aandachtspunten waarmee zij hun communicatietechnieken kunnen verbeteren.

Specificaties

ISBN13:9789043037556
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:5
Verschijningsdatum:27-5-2022

Expertrecensies (1)

Basisprincipes van communicatie
Veerle Blajic-Kik | 8 december 2011
'Communication works for those who work at it.' Met dit citaat begint het eerste hoofdstuk van 'Basisprincipes van communicatie'. Even vlot en doorspekt van humor en praktijkvoorbeelden is de rest van het boek van Klaas Wiertzema en Patricia Jansen. In duidelijke hoofdstukken presenteren zij een compleet overzicht van onderzoeken en gangbare theorieën omtrent dit onderwerp waar we allemaal dagelijks mee te maken hebben: luisteren, lichaamstaal, (evaluatieve) feedback, vergadertechnieken, de roos van Leary. Het heten misschien basisprincipes, maar met dit boek heb je een totaalbeeld die verder reikt dan alleen maar basis.
Lees verder

Over Klaas Wiertzema

Klaas Wiertzema is als docent verbonden aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Daarnaast is hij als communicatietrainer en adviseur van Ardens Group (www.ardens.com) internationaal werkzaam bij diverse universiteiten, bedrijven en instellingen.

Andere boeken door Klaas Wiertzema

Over Patricia Jansen

Patricia Jansen is als docent verbonden aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Daarnaast is zij als communicatietrainer en adviseur van Ardens Group (www.ardens.com) internationaal werkzaam bij diverse universiteiten, bedrijven en instellingen.

Andere boeken door Patricia Jansen

Inhoudsopgave

1 Is dit boek zinloos?
2 Basisbegrippen
3 Lichaamstaal
4 De complexiteit van de boodschap
5 Feedback
6 Actief luisteren
7 Evaluatieve feedback
8 De Roos van Leary
9 Cultuur en communicatie
10 Toepassing: Het gedrag van de leider
11 Toepassing: Vergadertechnieken
12 Toepassing: Online werken

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisprincipes van communicatie - met MyLab