Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Werkboek communicatieplanning

Het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen

Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789046900963
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Het opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organisatie. Het communicatieplan bevat een duidelijke systematiek die doelen, doelgroepen en middelen met elkaar verbindt. Het kent ook een analyse en een strategie die aangeeft welke aanpak de voorkeur verdient. Daarnaast moeten opdrachtgevers, uitvoerders en andere betrokkenen uit dit plan kunnen opmaken wie wat wanneer gaat doen en hoeveel het gaat kosten.

Het 'Werkboek communicatieplanning' gaat uit van het Centraal Schema Communicatieplanning. Op basis van dit schema wordt met behulp van veel praktijkvoorbeelden, kaderteksten, cases, oefeningen en hulpvragen stap voor stap duidelijk gemaakt hoe je een communicatieplan opstelt.
Dit werkboek is gericht op mensen die starten met een baan of opleiding op het gebied van communicatie. Het is ook geschikt voor mensen uit andere disciplines die meer met communicatie willen gaan doen. Studenten kunnen dit boek onder begeleiding maar ook zelfstandig bestuderen.

Specificaties

ISBN13:9789046900963
Trefwoorden:communicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:112
Uitgever:Coutinho
Druk:1
Verschijningsdatum:17-1-2008

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Peter 't Lam

Peter ’t Lam studeerde Politicologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. In 2012 promoveerde hij bij prof. dr. Jan Kleinnijenhuis op een onderzoek naar mediaberichtgeving en publieke opinie ten aanzien van de Europese Unie. Hij is ruim 30 jaar actief als docent Communicatie in het hbo, momenteel aan de hogeschool Inholland, en publiceerde enkele studieboeken over communicatie. Daarnaast participeert hij in diverse vormen van overleg op het gebied van communicatie-onderwijs.

Andere boeken door Peter 't Lam

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Werkboek communicatieplanning