Lees verder
Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen.
Meer over Paul PostmaHet breinboek voor managers
Wat je moet weten van denken en gedrag
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047001133Samenvatting
Een manager stuurt medewerkers aan om processen vorm te geven. Om dat effectief te doen, moet u als manager weten hoe andere mensen denken en beslissingen nemen - en ook hoe u dat zelf doet. Nu denken we doorgaans dat we heel rationeel keuzes maken, maar niets blijkt minder waar. Veel vaker dan we onszelf wijsmaken, varen we op ons instinct. En achteraf stelt ons brein ons gerust door daar mooie redeneringen bij te bedenken.
Paul Postma behandelt in dit boek het brein als biologisch orgaan, als supercomputer, als gereedschapskist van de evolutie, en als bemiddelaar tussen uzelf en uw omgeving. Hij onthult op grond van die inzichten hoe uw medewerkers, maar ook uw baas, collega's en klanten, denken en handelen - en waarom ze dat zo doen. Even verrassend als gênant, zowel voor uzelf als uw omgeving.
Ontdek hoe u beter uw werk kunt doen, effectief oplossingen kunt realiseren en meer van uw medewerkers gedaan krijgt.
Postma vertelt hoe uw onderbewuste (uw onveranderlijke wensen en drijfveren) en bewuste (uw rationalisering van die wensen en drijfveren) elkaar dwarszitten in een samenwerking, besluitvorming en werkprocessen. Hij legt vanuit de (neuro)psychologie uit hoe de taken en hiërarchie in organisaties beïnvloed worden door die 'strijd' en leert managers te focussen op het onderbewuste en de rationalisering te omzeilen.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (4)
Over Paul Postma
Inhoudsopgave
Breinchecklist voor managers
Inleiding
Voor wie is dit boek en wat kun je ermee?
Hoofdstuk 1
De wonderlijke wijze waarop het brein managers stuurt
Hoofdstuk 2
Hoe zit je brein in elkaar?
Hoofdstuk 3
Hoe gaat je brein aan de slag?
Hoofdstuk 4
Hoe manage je je eigen en andermans brein
Hoofdstuk 5
Vier methoden om door iemand heen te kijken
Hoofdstuk 6
Je brein heeft rare voorkeuren
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan