Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Het breinboek voor managers
Het breinboek voor managers
Het breinboek voor managers
Paul Postma Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Meer over Paul Postma
DM Oeuvre Prijs voor Paul Postma Pierre Pieterse 15 january 2014 ‘Wij zijn de bèta’s in een ouwehoervak.’ Onder begeleiding van deze quote uit het interview dat wij hadden met de laureaat, kreeg Paul Postma de DM Oeuvreprijs overhandigd uit handen van DDMA-voorzitter Henry Meijdam. Lees het volledige artikel
Paul Postma

Het breinboek voor managers

Wat je moet weten van denken en gedrag

Paperback Nederlands 2009 9789047001133
Verkooppositie 999999972 dagen in de top 100
E-book | NL € 14,99 Paperback | Nederlands € 22,50
Niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Een manager stuurt medewerkers aan om processen vorm te geven. Om dat effectief te doen, moet u als manager weten hoe andere mensen denken en beslissingen nemen - en ook hoe u dat zelf doet. Nu denken we doorgaans dat we heel rationeel keuzes maken, maar niets blijkt minder waar. Veel vaker dan we onszelf wijsmaken, varen we op ons instinct. En achteraf stelt ons brein ons gerust door daar mooie redeneringen bij te bedenken.

Paul Postma behandelt in dit boek het brein als biologisch orgaan, als supercomputer, als gereedschapskist van de evolutie, en als bemiddelaar tussen uzelf en uw omgeving. Hij onthult op grond van die inzichten hoe uw medewerkers, maar ook uw baas, collega's en klanten, denken en handelen - en waarom ze dat zo doen. Even verrassend als gênant, zowel voor uzelf als uw omgeving.

Ontdek hoe u beter uw werk kunt doen, effectief oplossingen kunt realiseren en meer van uw medewerkers gedaan krijgt.

Postma vertelt hoe uw onderbewuste (uw onveranderlijke wensen en drijfveren) en bewuste (uw rationalisering van die wensen en drijfveren) elkaar dwarszitten in een samenwerking, besluitvorming en werkprocessen. Hij legt vanuit de (neuro)psychologie uit hoe de taken en hiërarchie in organisaties beïnvloed worden door die 'strijd' en leert managers te focussen op het onderbewuste en de rationalisering te omzeilen.

Specificaties

ISBN13:9789047001133
Trefwoorden:management, brein, gedragsmanagement, oplossingsgericht werken, breintraining
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:17-4-2009
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (3)

Max Kohnstamm | 13 mei 2013
Paul Postma heeft als (direct) marketing consultant een stevige reputatie opgebouwd. Daarnaast heeft hij inmiddels een fors aantal boeken gepubliceerd. En nu ligt er een Postma over het brein. Bewonderenswaardig, waar haalt hij de tijd toch vandaan? Maar de belangrijkste vraag is: heeft Paul Postma nog wel iets nieuws te melden?Lees verder
Peter de Roode | 18 juni 2009
De titel van het boek suggereert dat het zich op managers richt. Hoewel 'Het breinboek voor managers' zeker vele praktische voorbeelden kent, wordt de titel niet echt waargemaakt. Daarvoor is het boek te beschrijvend en te theoretisch van aard. Toch is het zeer interessant en niet alleen voor managers.Lees verder
De wedren tussen emotie en logica
Paul Groothengel | 6 april 2009
Met Het Breinboek voor Managers van Paul Postma hebben we er weer een boek over de werking van onze grijze massa bij. Postma beschrijft daarin op heldere wijze hoe ratio en emotie stuivertje wisselen tussen onze oren. En geeft managers praktisch advies hoe je, vanuit de kennis over het brein, de zaken - of beter de mensen om je heen - kunt aanpakken.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.5 van de 5
23 stemmen
17
3
2
0
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (9)

nieuws
DM Oeuvre Prijs voor Paul Postma
Pierre Pieterse 15 januari 2014 ‘Wij zijn de bèta’s in een ouwehoervak.’ Onder begeleiding van deze quote uit het interview dat wij hadden met de laureaat, kreeg Paul Postma de DM Oeuvreprijs overhandigd uit handen van DDMA-voorzitter Henry Meijdam. Al vanaf de jaren ’80 van de vorige eeuw stelt de aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd econoom Postma marketingopvattingen aan de kaak.
Artikel lezen
nieuws
Trends 2014
Pierre Pieterse 27 december 2013 Gepatenteerde blijvertjes onder de noemer ‘trends’ zijn ‘retro & authentiek’, vandaar dat we voor onze inventarisatie een authentieke klassieke glazen sneeuwbol (Franse vinding, circa 1800) een paar keer op zijn kop hebben gehouden waarna een hele sneeuwbui aan onmiskenbare trends naar beneden dwarrelde. We hebben de belangrijkste (management)ontwikkelingen er heel selectief dus arbitrair uitgepikt, te weten: mobiel, big data, Aandacht, balanseconomie en anders organiseren.
Artikel lezen
special
Anatomie van de Verleiding
Paul Postma 4 december 2013 De kern van neuromarketing ligt besloten in het feit dat de voorkeuren en emoties op basis waarvan we handelen - waaronder kopen en in het algemeen geld uitgeven - nadrukkelijk afwijken van wat we anderen en onszelf daarover vertellen. En ook van wat we in alle eerlijkheid zelf denken. We houden onszelf en anderen een andere werkelijkheid voor dan wat blijkt uit ons handelen.
Artikel lezen
nieuws
Oeuvreprijs voor Paul Postma
Justin van Lopik 25 november 2013 22 november maakten DDMA en DeMeter, respectievelijk de branche- en vakvereniging voor dialoogmarketing, bekend dat Paul Postma wordt bekroond met de Dialogue Marketing Oeuvreprijs.
Artikel lezen
column
Dure placebo’s werken beter dan goedkope
Paul Postma 1 februari 2010 Het stond op nu.nl, in een stuk over een onderzoek naar neppijnstillers. ‘Dure placebo’s werken beter dan goedkope.’ Een treffender omschrijving van de werking van het brein in zes woorden kan ik niet bedenken. Hier staat alles wat je als manager over het brein moet weten. Daarom heb ik het voorin mijn Breinboek voor Managers gezet, als motto over wat je moet weten van denken en gedrag.
Artikel lezen
column
De overeenkomst tussen Bona, Apple en Mars
Paul Postma 11 januari 2010 Twee merknamen op één kussen, daar ligt de duivel tussen! Zou je denken, maar dat is dus niet zo. Integendeel zelfs.
Artikel lezen
column
Wat voor de hand ligt, houdt het brein voor waar
Paul Postma 10 augustus 2009 Ooit een voorstel tussen de stukken voor je managementvergadering gekregen dat er zó logisch uitzag dat je het er bij eerste oogopslag al mee eens was? Pas op! Dat zijn de gevaarlijkste voorstellen. Wat voor de hand ligt, houdt het menselijk brein maar al te gemakkelijk voor waar. En als je brein zich die 'waarheid' heeft eigen gemaakt, kan het van alles verzinnen om daar argumenten bij te vinden. Ook als er niets van klopt. Geloof je het niet? Kijk dan even naar onderstaande bewering.
Artikel lezen
interview
Paul Postma: ‘Vergeet dat beeld van de rationeel handelende manager’
Paul Groothengel 30 maart 2009 Hoe denken je collega’s en medewerkers? Hoe nemen ze hun beslissingen? En hoe werkt dat in je eigen brein? Daarover gaat Het breinboek voor managers van Paul Postma. Maken we altijd rationele keuzes? Vergeet het maar. Het is vaak ons instinct dat leidend is. Zonder dat we dat zelf door hebben. Marketingman Postma, directeur van Paul Postma Marketing Consultancy, voorheen partner van Ernst & Young- schreef er een boeiend boek over.
Artikel lezen
nieuws
De voorjaarsworp (V): management en strategie
Hans van der Klis 11 februari 2009 In het voorlaatste deel van deze serie over de managementboeken die dit voorjaar verschijnen een ruime selectie boeken over management en strategie. Met een nieuw boek van Robert S. Kaplan en David P. Norton, en verschillende titels over Rijnlands organiseren.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (9)

Over Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur diverse boeken. Postma is daarnaast bekend van zijn 'Verkoopefficiency'-methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. Directeur van Paul Postma Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Woerden, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC staat al jaren met McKinsey en BCG in de top 3 van Nederland van de beste Marketing- en Businessconsultancy bedrijven, gebaseerd op onderzoek door TNS NIPO en Motivaction. In 2015 staat PPMC op nummer 1, net als in 2010 en 2014. Als een van Nederlands´ bekendste marketeers heeft Paul Postma een reputatie in successen met datagestuurde marketing. Als geen ander heeft hij inzicht in kansen en mogelijkheden van Big Data Marketing, en in de illusies. 'Wie via Big Data naar zijn klanten kijkt, ziet als een onbevangen kind hoe verrassend de wereld er in werkelijkheid uitziet.' In 2014 heeft hij de DM Oeuvre Prijs gekregen tijdens de Dialogue Marketing Awards.

Andere boeken door Paul Postma

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

Breinchecklist voor managers

Inleiding
Voor wie is dit boek en wat kun je ermee?

Hoofdstuk 1
De wonderlijke wijze waarop het brein managers stuurt

Hoofdstuk 2
Hoe zit je brein in elkaar?

Hoofdstuk 3
Hoe gaat je brein aan de slag?

Hoofdstuk 4
Hoe manage je je eigen en andermans brein

Hoofdstuk 5
Vier methoden om door iemand heen te kijken

Hoofdstuk 6
Je brein heeft rare voorkeuren

Noten

Register

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Management Consultancy
    Joe O'Mahoney
    Management Consultancy
    € 68,35
  • Agile Testing
    Lisa Crispin
    Agile Testing
    € 62,19
  • Het brein en emotionele intelligentie
    Daniel Goleman
    Het brein en emotionele intelligentie
    € 9,99
  • Leading at a Higher Level - Revised Edition
    Kenneth Blanchard
    Leading at a Higher Level - Revised Edition
    € 22,59
  • The Clean Coder
    Robert Martin
    The Clean Coder
    € 47,79
  • User Story Mapping
    Jeff Patton
    User Story Mapping
    € 41,73

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het breinboek voor managers

        Het breinboek voor managers
        Paul Postma
        /