Lees verder
JOB FRANKEN (48) is vader van dochters Sam en Flo en woont in Werkhoven samen met Maria en haar (parttime aanwezige) kinderen Felix en Sofie.
Meer over de auteursBakfiets garnaal en stormparaplu
Over eigenschappen van innovatieve ondernemers
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047001652Samenvatting
Innoveren is een moeilijk grijpbaar proces dat afhangt van een briljant idee dat net op het juiste moment bij de juiste persoon opkomt. En alleen met een dosis ondernemerschap wordt zo'n idee ook zakelijk succesvol. Maar wie is die dromer die zo gek is om dat nieuwe idee ook echt uit te voeren? Hoe denken deze vernieuwers en welke karaktereigenschappen kun je terugvinden bij zakelijke innovatoren?
In dit boek gaan Franken en Stoop op zoek naar de mens achter twaalf innovatieve bedrijven. Franken en Stoop interviewden niet alleen de eerste garnalenkweker van het noordelijk halfrond (op de Maasvlakte) en de eerste inktvisjager in Nederland, maar ook de bedenkers van SellaBand, PayDutch (Broos van Erp prijs 2007), Bakfiets.nl, Allergiesupermarkt.nl en nog zes andere innovatieve ondernemers.
De interviews werden vervolgens onderworpen aan een verfijnde analysetechniek waarmee de auteurs uiteindelijk een profiel schetsen van de succesvolle zakelijke innovator.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Job Franken
Inhoudsopgave
Deel I: Inleiding
Hoofdstuk 1 Perspectief van de adviseur
Hoofdstuk 2 Perspectief van de investeerder
Deel II: Portretten
Hoofdstuk 1 Maarten van Andel (Bakfiets.nl)
Hoofdstuk 2 Pim Betist (SellaBand)
Hoofdstuk 3 Marloes Collins (Allergiesupermarkt.nl)
Hoofdstuk 4 Marc Hermans (PayDutch Group)
Hoofdstuk 5 Gilbert Curtessi (Happy Shrimp Farm)
Hoofdstuk 6 Gerwin Hoogendoorn (SENZ Umbrella)
Hoofdstuk 7 Oscar Meijer (Sunshower)
Hoofdstuk 8 Timo Lechner en Maarten van Wijk (APAD-ruggenpriktechnologie)
Hoofdstuk 9 Martin Kok (Floormanager)
Hoofdstuk 10 Anton Dekker (inktvisjager)
Hoofdstuk 11 Yoeri Nagtegaal en Thomas van den Groenendaal (Evening breeze)
Hoofdstuk 12 Fred Steennis (KEMA, PD Online)
Deel III: De analyse
Hoofdstuk 1 De innovatieve ondernemer
Hoofdstuk 2 De geboren ondernemer
Hoofdstuk 3 Unieke marktbenadering
Hoofdstuk 4 Met de stroom mee
Hoofdstuk 5 Open platform
Hoofdstuk 6 Ik innovatief?
Hoofdstuk 7 Inzichten in de innovatieve ondernemer
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan