
Lees verder
Youngme Moon is een van populairste hoogleraren aan de Harvard Business School. Zij onderzoekt innovatieve consumentenmarketingstrategieën en publiceert regelmatig in onder meer Harvard Business Review.
Meer over Youngme MoonOm de aandacht van het grote publiek te trekken denkt men nog steeds dat het goed is om stevig te concurreren. Elk product moet gekker, groter en opvallender zijn dan dat van de concurrent.
Maar Youngme Moon stelt juist dat hoe ijveriger bedrijven elkaar beconcurreren, des te minder ze zich van elkaar onderscheiden. Uiteindelijk gebruikt iedereen dezelfde trucs en vergeten bedrijven waar het écht om draait: dat wat hun product of dienst wezenlijk anders maakt dan die van de concurrent.
Moon gaat op zoek naar de buitenbeentjes, zij die de clichés hebben afgezworen en voor een avontuurlijker aanpak kozen; de spelers die erin geslaagd zijn een merk op te bouwen met producten die zelfs bij de grootste cynici een gevoelige snaar weten te raken. Voorbeelden: Apple, Birkenstock, Google, Ikea, Mini Cooper en Red Bull. Moon schrijft zoals ze college geeft: met veel persoonlijke verhalen en inzichten in heldere toegankelijke taal.
Dit boek leest alsof u aan de keukentafel met een goede vriend een diep gesprek voert.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken