Lees verder
Youngme Moon is een van populairste hoogleraren aan de Harvard Business School. Zij onderzoekt innovatieve consumentenmarketingstrategieën en publiceert regelmatig in onder meer Harvard Business Review.
Meer over Youngme MoonAnders
F*k de concurrentie
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 1e druk 9789047004363Samenvatting
Om de aandacht van het grote publiek te trekken denkt men nog steeds dat het goed is om stevig te concurreren. Elk product moet gekker, groter en opvallender zijn dan dat van de concurrent.
Maar Youngme Moon stelt juist dat hoe ijveriger bedrijven elkaar beconcurreren, des te minder ze zich van elkaar onderscheiden. Uiteindelijk gebruikt iedereen dezelfde trucs en vergeten bedrijven waar het écht om draait: dat wat hun product of dienst wezenlijk anders maakt dan die van de concurrent.
Moon gaat op zoek naar de buitenbeentjes, zij die de clichés hebben afgezworen en voor een avontuurlijker aanpak kozen; de spelers die erin geslaagd zijn een merk op te bouwen met producten die zelfs bij de grootste cynici een gevoelige snaar weten te raken. Voorbeelden: Apple, Birkenstock, Google, Ikea, Mini Cooper en Red Bull. Moon schrijft zoals ze college geeft: met veel persoonlijke verhalen en inzichten in heldere toegankelijke taal.
Dit boek leest alsof u aan de keukentafel met een goede vriend een diep gesprek voert.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Youngme Moon
Inhoudsopgave
Een vooruitblik
Deel 1 - De concurrentiekudde (kritiek)
Het kudde-instinct
De paradox van de vooruitgang
Categorievervaging (en hoe we er mee omgaan)
Weg uit de kudde
Deel 2 - Geen wedstrijd (feest)
Tegendraads
Afsplitsing
Vijandigheid
Verschil
Deel 3 - Een vleugje menselijkheid (reflectie)
Nogmaals marketingbijziendheid
Check-out
Bijlage
Dankwoord
Over de auteur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan