Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Anders

F*k de concurrentie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 1e druk 9789047004363
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Om de aandacht van het grote publiek te trekken denkt men nog steeds dat het goed is om stevig te concurreren. Elk product moet gekker, groter en opvallender zijn dan dat van de concurrent.
Maar Youngme Moon stelt juist dat hoe ijveriger bedrijven elkaar beconcurreren, des te minder ze zich van elkaar onderscheiden. Uiteindelijk gebruikt iedereen dezelfde trucs en vergeten bedrijven waar het écht om draait: dat wat hun product of dienst wezenlijk anders maakt dan die van de concurrent.
Moon gaat op zoek naar de buitenbeentjes, zij die de clichés hebben afgezworen en voor een avontuurlijker aanpak kozen; de spelers die erin geslaagd zijn een merk op te bouwen met producten die zelfs bij de grootste cynici een gevoelige snaar weten te raken. Voorbeelden: Apple, Birkenstock, Google, Ikea, Mini Cooper en Red Bull. Moon schrijft zoals ze college geeft: met veel persoonlijke verhalen en inzichten in heldere toegankelijke taal.

Dit boek leest alsof u aan de keukentafel met een goede vriend een diep gesprek voert.

Specificaties

ISBN13:9789047004363
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:3-11-2010
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Anders
Peter de Roode | 4 april 2011
In dit zeer verhelderende boek wordt uit de doeken gedaan dat competitieve differentiatie een mythe is. Dat klinkt misschien nog wat mistig, maar wanneer Moon ons voorhoudt dat bedrijven steeds meer imiteren in plaats van differentiëren, blijkt wat ze de lezer duidelijk probeert te maken. Bedrijven zijn meesters geworden in nadoen van anderen. En dat moet anders. Moon wijst u de weg.
Lees verder
recensie
Anders
Nico Vreeswijk | 4 maart 2011
Als je in deze tijd met je product of dienst bij consumenten in de smaak wilt vallen, moet je snel handelen, de eerste zijn en vooral anders zijn dan de concurrent. Bedrijven moeten zich onderscheiden van hun concurrenten en dat doen ze allemaal met dezelfde, academische, beproefde marketingmethoden. Het resultaat is dat bedrijven en hun producten in hun poging 'anders' te zijn, juist meer op elkaar gaan lijken en dat merkloyaliteit verdwijnt. Youngme Moon laat met haar boek 'Anders' de lezer met een andere bril kijken naar de wijze waarop je marketinginstrumenten inzet en maakt duidelijk hoe klanten over de schreeuwerige marketing en reclame denken.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
Youngme Moon: ‘Bedrijven willen allemaal anders zijn op dezelfde manier’
Jeroen Ansink 10 januari 2011 Hoe meer bedrijven met elkaar concurreren, hoe meer ze op elkaar gaan lijken, zegt Harvard-hoogleraar Youngme Moon in Anders. Tijd om de geijkte paden te verlaten en met totaal nieuwe benaderingen te komen. ‘Marketeers moeten meer als kinderen worden.’

Over Youngme Moon

Youngme Moon is een van populairste hoogleraren aan de Harvard Business School. Zij onderzoekt innovatieve consumentenmarketingstrategieën en publiceert regelmatig in onder meer Harvard Business Review.

Andere boeken door Youngme Moon

Inhoudsopgave

Inleiding
Een vooruitblik

Deel 1 - De concurrentiekudde (kritiek)
Het kudde-instinct
De paradox van de vooruitgang
Categorievervaging (en hoe we er mee omgaan)
Weg uit de kudde

Deel 2 - Geen wedstrijd (feest)
Tegendraads
Afsplitsing
Vijandigheid
Verschil

Deel 3 - Een vleugje menselijkheid (reflectie)
Nogmaals marketingbijziendheid
Check-out

Bijlage
Dankwoord
Over de auteur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Anders