

Share - Kansen en uitdagingen van de deeleconomie
Paperback Nederlands 2016 9789047007746Samenvatting
Genomineerd voor de Pim Marketing Literatuurprijs 2016
De deeleconomie is aan een onstuitbare opmars bezig. Het internet mengt zich met de fysieke wereld. We delen niet alleen meer onze foto’s, video’s en verhalen, maar ook onze auto’s, huizen, spullen, ons eten, onze energie, onze kennis en ons kapitaal. Door deze gedragsverandering voorzien we op een nieuwe manier in wat we nodig hebben: een overnachting zonder hotel, een auto zonder verhuurbedrijf, een studie zonder universiteit, gereedschap zonder bouwmarkt, energie zonder nutsbedrijf en een lening zonder bank.
Aan de hand van onderzoek en vele praktijkvoorbeelden brengen Van de Glind en Van Sprang de deeleconomie per markt in kaart. Dit boek geeft een unieke inkijk in de ontwikkeling van deze nieuwe economie. Het laat zien welke kansen en uitdagingen er zijn voor zowel opkomende als gevestigde organisaties en hoe de koplopers de toekomst al aan het vormgeven zijn.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Interviews en artikelen (1)
Over Pieter van de Glind
Over Harmen van Sprang
Inhoudsopgave
Inleiding
-Goederen
-Mobiliteit & logistiek
-Ruimte & eten
-Werk, zorg & diensten
-Kennis
-Geld
-Verzekeren
-Aan de slag in de deeleconomie
Voorwoord voor een nieuwe tijd
Noten
Dankwoord
Over de auteurs
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan