Lees verder
Marco Heida is ondernemer, strategisch adviseur en business developer voor tech-gedreven businessmodellen en go-to-marktprojecten.
Meer over Marco HeidaWaardecreatie met het Internet of Things
Inzichten - Technieken - Businessmodellen
Paperback Nederlands 2019 9789047012443Samenvatting
In 'Waardecreatie met het Internet of Things' legt Marco Heida uit wat het Internet of Things (IoT) precies is, waarom je er met je organisatie mee aan de slag moet en hoe je de eerste stappen zet om gebruik te maken van de mogelijkheden.
Heida volgt de ontwikkelingen in IoT al jaren en weet als geen ander de essentiële begrippen, technieken en businessmodellen uit te leggen. In kort bestek voorziet hij je van alle benodigde informatie om zelf strategische keuzes te maken, je CIO aan te sturen of een businessmodel voor jouw sector of bedrijf op te stellen. Ook besteedt hij aandacht aan privacy en beveiliging en geeft hij concrete voorbeelden en cases op het gebied van onder meer smart health, smart buildings en smart logistics.
'We leven in een tijd van grote data-gedreven veranderingen. Het strategisch inzetten van technologieën zoals blockchain, artificial intelligence en Internet of Things is daarom geen luxe maar noodzaak. Heida levert met zijn boek een waardevolle bijdrage aan het debat en goed uitgewerkte praktische inzichten.' – Jim Stolze, tech-ondernemer, schrijver en oprichter TEDxAmsterdam
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Marco Heida
Inhoudsopgave
Deel 1. Het wat en waarom van IoT
1. Wat is Internet of Things? 19
2. Vergroot je efficiëntie met IoT 32
3. Nieuwe businessmodellen 48
4. Van big data naar smart data en actie 63
5. De positieve en negatieve impact van IoT 73
Deel 2. De IoT-keten
6. Sensoren: wat kun je allemaal meten? 95
7. Het platform 104
8. Het netwerk 121
9. Technologische ontwikkelingen vanuit IoT 150
Deel 3. Aan de slag met IoT
10. Een IoT-project opzetten en uitvoeren 177
Nawoord 199
Bijlage: Internet of Things van 1932 tot nu 205
Dankwoord 217
Register 219
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan