De Amerikaanse psycholoog Marshall B. Rosenberg heeft het model van Geweldloze communicatie (Nonviolent Communication) ontworpen.
Meer over Marshall RosenbergGeweldloos communiceren, hoe doe je dat?
Gebonden Nederlands 2014 9789047706038Samenvatting
U bereidt zich voor op een moeilijk gesprek met uw baas. Het hoofd van de school belt u over het gedrag van uw kind. U hebt ruzie met uw partner en het is een uur voor bedtijd. U weet dat uw volgende stap van grote invloed zal zijn op uw relatie met deze personen. Dus wat doet u?
We komen allemaal weleens in situaties als deze terecht en maar al te vaak vallen we dan terug op dezelfde oude gedragspatronen: we willen gelijk krijgen, weigeren werkelijk te luisteren, gebruiken grove taal uit angst en frustratie, of erger. Maar er is een andere weg. Dit boek geeft lezers praktische training in het toepassen van principes van Geweldloze Communicatie, niet alleen op het persoonlijke vlak maar ook op maatschappelijk niveau. Het is een bijzonder effectieve manier om conflicten op te lossen, met woede om te gaan en naar verzoening te streven.
'Geweldloze Communicatie' bloeit al vier decennia in vijfendertig landen om een simpele reden: het werkt.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. We kunnen er samen uitkomen
-Conflicten vreedzaam en doeltreffend oplossen
2. Van de ander houden en toch jezelf blijven
-Een praktische handleiding voor intieme relaties
3. De pijn tussen jou en de ander achter je laten
-Genezing en verzoening zonder compromissen
4. Het verassende doel van boosheid
-Omgaan met boosheid als een geschenk
5. Kinderen met compassie opvoeden
-Ouderschap en Geweldloze Communicatie
6. Praktische spiritualiteit
-Beschouwingen over de spirituele grondslag van Geweldloze Communicatie
Aanbevoelen literatuur
Over Geweldloze Communicatie
Center fot Nonviolent Commnication
Geweldloze Communicatie in Nederland en België
Over Marshall B. Rosenberg
Verantwoording van de vertaling
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan