Lees verder
Frederik Vermeire is al twintig jaar bezig met SEO. Als zaakvoerder van WiSEO stuurt hij in 2019 een team van vier SEO-specialisten aan. WiSEO helpt bedrijven zoals Accent Jobs, Cebeo, Dewaele Vastgoedgroep, VRT ... en vele andere in de juiste zoekmachinerichting. Frederik gaf al meer dan honderd in-company SEO-opleidingen en heeft ook zijn eigen SEO Academy om SEO-kennis over te brengen.
Meer over Frederik VermeireKrachtige SEO
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789048635320Samenvatting
SEO is not dead. Dat is de mythe die auteur en SEO-geek Frederik Vermeire uit de wereld wil helpen. Want:
• kleine aanpassingen aan websites maken een groot verschil in de manier waarop een website in een zoekmachine verschijnt,
• je kan met SEO voor bepaalde zoekwoorden jouw concurrenten uit de strijd slaan in zoekmachines,
• SEO is een zegen voor de consument: de zoekresultaten blijven natuurlijk.
Kortom: SEO is krachtig. Je kan er zelfs duizenden bezoekers mee naar je website leiden. Maar krachtige SEO, hoe doe je het (goed)? En niet onbelangrijk: hoe maak je SEO meetbaar? Dat is wat je in dit boek zal ontdekken.
"SEO staat bij Frederik vooral voor 'See Endless Opportunities' en door dit boek leert hij je vooral kijken naar hoe je er echt mee aan de slag kan." - Techblogger dailybits.be.
"Ik ken Frederik als een gedreven docent met ontzettend veel kennis. Door zijn praktijkervaring maakt hij voortdurend de vertaalslag tussen theorie en praktijk." - Kelly Decroock, studiegebiedcoördinator VIVES/Brugge Business School
"SEO wordt nog te vaak gezien als een marketingniche voor techneuten, maar eigenlijk zou iedereen over een basiskennis moeten beschikken. Als je bijvoorbeeld weet dat meer dan 80 % van de werkzoekenden hun zoektocht naar werk start op Google, kan je er ook als recruiter maar beter mee bezig zijn. Dit boek is verplichte lectuur voor al onze consulenten." - Lieven Van Nieuwenhuyze, Group CMO House of HR
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Frederik Vermeire
Inhoudsopgave
Hoe het allemaal begon
Digital marketing framework (om het noorden niet te verliezen)
-See-Think-Do-Care: 3+1 fasen
-Marketing, content en meten
Inleiding SEO
-White Hat SEO
-Gray Hat SEO
-Black Hat SEO
-Verschillende zoekmachines
-Inboundmarketing
Verschil met SEA
-Meer clicks op SEO of SEA?
-Meer clicks op de eerste posities in Google?
-SEO versus SEA
-SEO is niet gratis
-Budgettair
Doel van je website
-Belang
-Verschillende doeleinden van een website
Doelen en KPI’s van je website
Wanneer starten met SEO? Spoiler: zo vroeg mogelijk
De toekomst van SEO
-Trends voor de komende jaren
-Van tien blauwe Googlehyperlinks naar een persoonlijke assistent
De drie pijlers van SEO
-Techniek
-Content
-Autoriteit
Lifetime value van een SEO-blogpost
SEO meetbaar maken (voor je baas) met Key Performance Indicators (KPI’s)
-Nulmeting
-Visibility score
-SEO-KPI-rapportages
-Google Data Studio
Lokale SEO
-Checklist
-Local SEO-factoren
Video-SEO
SEO-migratie
-Fase 1: SEO-stappen voor de lancering van de website
-Fase 2: SEO-stappen de dag van de lancering
-Fase 3: SEO-stappen na de lancering
SEO, the bad way
-Private blog-netwerken (PBN)
-Verlopen domeinnamen
-Cloaking
De juiste SEO-partner kiezen
-Onafhankelijke blogs
-Zet social media in
-Check de SEO-zichtbaarheid
-Cases en referenties
Werkwijze van de partner
-Contentideeën
-Opvoeden en opleidingen
-Verbinding
-Persoonlijk gezicht in plaats van een bedrijfslogo
Nog meer kennis opdoen?
-SEO Benelux
-WiSEO-blog
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan