Lees verder
Wim van Dinten (1940) is betrokken bij alles wat om hem heen gebeurt. Hij neemt veel waar, probeert de betekenis ervan te doorgronden en legt die aan anderen voor. Dit boek is er de neerslag van.
Meer over Wim van DintenMet gevoel voor realiteit
Over herkennen van betekenis bij organiseren
Paperback Nederlands 2003 9789051668506Samenvatting
Wie wil begrijpen wat in onze tijd gebeurt, kan niet om dit boek heen. 'Met gevoel voor realiteit' geeft een volstrekt nieuwe kijk op organiseren. Het maakt inzichtelijk waarom dingen in organisaties soms zomaar lukken en hoe problemen ontstaan. Het laat zien hoe we gegroeid zijn naar een situatie waarin we vaak negeren wat er voor anderen toe doet en welke effecten dit op allerlei facetten van de samenleving kan hebben.
Wetenschap krijgt een ander gezicht. De schrijver staat uitgebreid stil bij verschillende oriëntaties die aan organiseren ten grondslag liggen en geeft geïnteresseerde lezers inzicht in processen van organiseren in het dagelijks leven. U zult anders waarnemen, de krant lezen, tv kijken. U zult mensen in uw omgeving anders beoordelen. Het boek nodigt uit tot sensibiliteit en zelfonderzoek en wil aanzetten tot gesprek en brede discussie. 'Met gevoel voor realiteit' brengt u in een andere realiteit.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Wim van Dinten
Inhoudsopgave
Voorwoord
Leeswijzer
1. Over iconen van onze tijd
2. Over ontwikkeling in organiseren
3. Over pragmatisme, sensibiliteit en stavolutie
4. Over gestapelde stavoluties
5. Over betekenis en oriëntatie
6. Over rationaliseren en overtuigen
7. Over construeren en macht
8. Over normeren en sociale samenhang
9. Over stavolutie en het gevoel voor realiteit
Epiloog
Verklarende woordenlijst
Literatuur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan