Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 71% korting

Aantrekkingskracht

Zeven kernvaardigheden voor succesvolle strategieontwikkeling

Gebonden Nederlands 2009 9789052617046
Verkooppositie 2485
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
33,50
9,95
VOORDEEL - 71% korting

Samenvatting

Voor elke onderneming is succes cruciaal. Daarom kijken we meestal naar financiële resultaten uit het verleden. En dat terwijl die niet zoveel over de toekomst zeggen. Om te kunnen sturen op resultaten in de toekomst, is het zinvol om naar de oorzaak van de resultaten te kijken: de aantrekkingskracht van de onderneming op haar relaties.

Aantrekkelijke ondernemingen zijn:
- onderscheidend voor klanten;
- uitdagend voor medewerkers;
- slagvaardig met alliantiepartners;
- betrokken bij belanghebbenden.

De auteur van dit boek behandelt zeven kernvaardigheden om de aantrekkingskracht van uw onderneming te vergroten. Zo krijgt u houvast bij het maken van de juiste strategische keuzes. Aantrekkingskracht bevat een verfrissende, holistische kijk op ondernemingen en unieke inzichten in managementvraagstukken. Met de verhelderende modellen en de reflectievragen kunt u direct aan de slag.

Bent u als manager verantwoordelijk voor een (onderdeel van) een onderneming? Of bent u in het algemeen geïnteresseerd in het functioneren en managen van ondernemingen? Dan is dit boek voor u geschreven.

Specificaties

ISBN13:9789052617046
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:193
Uitgever:BIM Media BV
Druk:1
Verschijningsdatum:2-6-2009

Expertrecensies (2)

De kracht van aantrekkingskracht
Pierre de Winter | 5 augustus 2009
Strategieontwikkeling door organisaties en bedrijven gebeurt volgens consultant Norbert Greveling nog altijd vaak op basis van successen uit het verleden. ‘Bedrijven moeten zich afvragen hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ze stráks aantrekkelijk zijn voor hun zakelijke relaties’, luidt zijn betoog in het onlangs verschenen boek Aantrekkingskracht.Lees verder
Nico Vreeswijk | 17 juli 2009
Terugkijken en vaststellen of je succesvol bent geweest, dat kan iedereen, maar wat brengt de toekomst en hoe speel je daar adequaat op in? Norbert Greveling heeft onderzocht wat het succes van organisaties bepaalt en komt met nieuwe inzichten die gericht zijn op succes in de toekomst.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
6 stemmen
5
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Norbert Greveling: ‘Niet sturen op resultaten maar op de oorzaken van resultaten’
Pierre Spaninks 28 augustus 2009 Veel managers zijn gewend om te sturen op resultaten. Financiële resultaten, wel te verstaan. Helaas is de continuïteit van de onderneming daar niet altijd mee gediend. Slimmer zou het zijn om te sturen op de oorzaak van die resultaten, op de Aantrekkingskracht die de onderneming uitoefent op haar relaties. Vindt Norbert Greveling, oprichter van Business Fit-ality en auteur van het boek Aantrekkingskracht.
podcast
Norbert Greveling over strategische aantrekkings- kracht
Pierre de Winter 18 augustus 2009 Hoe blijft een bedrijf aantrekkelijk voor zakelijke partners? Volgens Norbert Greveling is Aantrekkingskracht een van de strategische fundamenten om succesvol te blijven. In zijn gelijknamige boek Aantrekkingskracht beschrijft hij dit nieuwe paradigma. Hij vertelt M&L hoe het maken van een analyse van aantrekkingskracht kan leiden tot gemotiveerde medewerkers.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Norbert Greveling

Norbert Greveling is strategieconsultant, procesbegeleider en soms coach bij veranderingstrajecten in het bedrijfsleven en de zorg. Zijn aandachtsgebieden zijn strategieontwikkeling, strategische samenwerking, besturing, ondernemerschap en innovatie, waarbij hij vooral wil bijdragen aan het versterken van de toekomstbestendigheid van organisaties. Greveling werkt vanuit Business Fit-ality, een management adviesbureau dat hij eind 2003 heeft opgericht, nadat hij een aantal jaren heeft gewerkt als senior partner bij Twynstra Gudde. Daarvoor werkte hij ca. vijftien jaar bij IBM Nederland, waar hij o.a. directeur is geweest van de IBM Consulting Group. Inmiddels heeft hij honderden opdrachten uitgevoerd bij zowel multinationals als bij middelgrote en kleinere organisaties. Hij is in 1990 gepromoveerd in Technische Bedrijfskunde aan de TU Eindhoven, waar hij in 1985 cum laude is afgestudeerd.

Andere boeken door Norbert Greveling

Inhoudsopgave

1. Continuïteit
Introductie
1.1 Strategieontwikkeling en continuïteit
1.2 Succes versus aantrekkingskracht
1.3 Accentverschuivingen bij strategieontwikkeling
1.4 Kernvaardigheden
1.5 Leeswijzer

2. Kijk holistisch naar uw onderneming
Introductie
2.1 Holisme
2.2 Kijken naar ondernemingen
2.3 Zakelijke relaties
2.4 Domeinen voor zakelijke relaties
2.5 Fundamenten onder domeinen
2.6 Keuze en aantrekkingskracht
2.7 Resultaten en gezondheid
2.8 Holistisch ondernemingsmodel
2.9 Aantrekkingskracht versus gezondheid
2.10 Samenvatting

3. Creëer overzicht
Introductie
3.1 Overzicht over een onderneming
3.2 Overzicht over de context: megatrends
3.3 Overzicht over de context: macro-ontwikkelingen
3.4 Overzicht over de context: ontwikkelingen in de directe omgeving
3.5 Aandachtsgebieden bepalen

4. Formuleer een evenwichtige ambitie
Introductie
4.1 De betekenis van groei voor ondernemingen
4.2 Innovatie als manier om te groeien
4.3 Strategische uitgangspunten en bestemming van een onderneming
4.4 Formuleren van een ambitie
4.5 Ambitie: met elkaar samenhangende keuzes over de strategische richting

5. Maak consistente strategische keuzes in samenhang met elkaar
Introductie
5.1 Strategische keuzes in het domein bedrijfsvoering
5.2 Strategische keuzes in het domein organisatie
5.3 Strategische keuzes in het domein marktplaats
5.4 Strategische keuzes in het domein bedrijfsomgeving
5.5 Zorg voor onderlinge samenhang tussen keuzes
5.6 Zorg voor consistentie tussen niveaus

6. Concretiseer de strategie
Introductie
6.1 Aanpak voor strategieontwikkeling
6.2 Strategische verkenning
6.3 Ambitie bepalen
6.4 Strategie bepalen
6.5 Plannen
6.6 Realiseren
6.7 Uw strategie op één A4

7. Voer regie over de strategie-implementatie
Introductie
7.1 Valkuilen bij strategische veranderingstrajecten
7.2 Voeren van regie
7.3 Oorsprong/drijfveer van ondernemingen

8. Stel de strategie dynamisch bij
Introductie
8.1 Sturen op resultaten
8.2 Strategisch management
8.3 Strategisch managementproces
8.4 Ten slotte

Aanbevolen literatuur
Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Aantrekkingskracht