Wegwijs in account management
Echte accountmanagers golfen niet
Paperback Nederlands 2002 9789058711038Samenvatting
Hebben accountmanagement en golf iets met elkaar gemeen? In een eerste reactie knikt u wellicht bevestigend. Accountmanagers golfen om te netwerken met bestaande en nieuwe klanten, met als uiteindelijk doel: zakendoen. Zo zouden we allemaal wel willen werken. In 'Wegwijs in accountmanagement' wordt dit clichébeeld op verrassende wijze genuanceerd.
De account manager is een professional die verschillende rollen vervult op het snijvlak van klant en organisatie. Wat doet een account manager precies als hij niet op de golfbaan staat? Daarover gaat dit boek. Aan de hand van vijf rollen van de account manager - marktverkenner, relatiemanager, verkoper, coördinator en partner in business - combineren de auteurs theorie met opdrachten.
Verspreid door het boek staan interviews met accountmanagers van gerenommeerde bedrijven. Zij vertellen over de praktijk, de 'ideale'Accountmanager en over hun top drie van instrumenten. Daarnaast is in een bijlage een blauwdruk van een accountplan opgenomen.
Specificaties
Inhoudsopgave
1. Account management: a (w)hole in one
2. De accountmanager als marktverkenner
3. De accountmanager als verkoper
4. De accountmanager als relatiemanager
5. De accountmanager als coördinator
6. De accountmanager als partner in business
Over de auteurs
Bijlage: Het accountplan
Geraadpleegde literatuur
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan