Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Wegwijs in account management

Echte accountmanagers golfen niet

Paperback Nederlands 2002 9789058711038
Verkooppositie 594629 dagen in de top 100
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Hebben accountmanagement en golf iets met elkaar gemeen? In een eerste reactie knikt u wellicht bevestigend. Accountmanagers golfen om te netwerken met bestaande en nieuwe klanten, met als uiteindelijk doel: zakendoen. Zo zouden we allemaal wel willen werken. In 'Wegwijs in accountmanagement' wordt dit clichébeeld op verrassende wijze genuanceerd.
De account manager is een professional die verschillende rollen vervult op het snijvlak van klant en organisatie. Wat doet een account manager precies als hij niet op de golfbaan staat? Daarover gaat dit boek. Aan de hand van vijf rollen van de account manager - marktverkenner, relatiemanager, verkoper, coördinator en partner in business - combineren de auteurs theorie met opdrachten.
Verspreid door het boek staan interviews met accountmanagers van gerenommeerde bedrijven. Zij vertellen over de praktijk, de 'ideale'Accountmanager en over hun top drie van instrumenten. Daarnaast is in een bijlage een blauwdruk van een accountplan opgenomen.

Specificaties

ISBN13:9789058711038
Rubriek:Marketing
Trefwoorden:accountmanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:133
Verschijningsdatum:15-4-2009

Lezersrecensies

3.8 van de 5
4 stemmen
1
1
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Account management: a (w)hole in one
2. De accountmanager als marktverkenner
3. De accountmanager als verkoper
4. De accountmanager als relatiemanager
5. De accountmanager als coördinator
6. De accountmanager als partner in business

Over de auteurs
Bijlage: Het accountplan
Geraadpleegde literatuur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wegwijs in account management