

De kleine ITIL 3 - Update naar Editie 2011
Paperback Nederlands 2016 9789058754509Samenvatting
ITIL in praktisch formaat en binnen handbereik
In De kleine ITIL versie 2011 worden de vijf kernboeken van ITIL© kort en krachtig samengevat voor degene die vooral met ITIL wil en moet werken. Het boekje is praktisch van opzet, geschikt als examenboek en bevat informatie die meteen toepasbaar is in de dagelijkse praktijk van de IT-serviceorganisatie. In deze nieuwe uitgave is de officiële editie van ITIL uit 2011 verwerkt en aangevuld met de laatste inzichten.
In mei 2007 is een nieuwe versie van de Information Technology Infrastructure Library (ITIL) uitgekomen. In 2011 verscheen daarvan een update. Deze set
van best practices voor IT servicemanagement is aangepast aan de eisen van deze tijd. In deze ITIL-versie 2011 zijn de nieuwe kernboeken gebaseerd
op de vijf stadia van de servicelevenscyclus van ITIL:
- Service Strategy
- Service Design
- Service Transition
- Service Operation
- Continuous Service Improvement
Louk Peters, Paul Wu, Jeroen Moolhuijsen en Eppo Luppes zijn werkzaam bij KPN Consulting en hebben als trainer c.q. consultant hun sporen verdiend in het werkveld van IT Servicemanagement. Maarten Bordewijk schreef mee vanuit Bordewijk Training & Advies.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Over Louk Peters
Over Paul Wu
Over Maarten Bordewijk
Over Jeroen Moolhuijsen
Over Eppo Luppes
Inhoudsopgave
Deel 1 Basisbegrippen en activiteiten
2. Inleiding op ITIL editie 2011
3. Basisbegrippen en activiteiten per servicelevenscyclus
Deel 2 De processen
4. Processen binnen Service Strategy
5. Proces bij Continual Service Improvement (CSI)
6. Processen binnen Service Design
7. Processen binnen Service Transition
8. Processen binnen Service Operation
9. Functies binnen Service Operation
Deel 3: Bijlagen
Bijlage A: Definities van nieuwe begrippen
Bijlage B: Literatuurlijst
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan