Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , , e.a.

De kleine ITIL 3 - Update naar Editie 2011

Paperback Nederlands 2016 9789058754509
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

ITIL in praktisch formaat en binnen handbereik

In De kleine ITIL versie 2011 worden de vijf kernboeken van ITIL© kort en krachtig samengevat voor degene die vooral met ITIL wil en moet werken. Het boekje is praktisch van opzet, geschikt als examenboek en bevat informatie die meteen toepasbaar is in de dagelijkse praktijk van de IT-serviceorganisatie. In deze nieuwe uitgave is de officiële editie van ITIL uit 2011 verwerkt en aangevuld met de laatste inzichten.

In mei 2007 is een nieuwe versie van de Information Technology Infrastructure Library (ITIL) uitgekomen. In 2011 verscheen daarvan een update. Deze set
van best practices voor IT servicemanagement is aangepast aan de eisen van deze tijd. In deze ITIL-versie 2011 zijn de nieuwe kernboeken gebaseerd
op de vijf stadia van de servicelevenscyclus van ITIL:
- Service Strategy
- Service Design
- Service Transition
- Service Operation
- Continuous Service Improvement

Louk Peters, Paul Wu, Jeroen Moolhuijsen en Eppo Luppes zijn werkzaam bij KPN Consulting en hebben als trainer c.q. consultant hun sporen verdiend in het werkveld van IT Servicemanagement. Maarten Bordewijk schreef mee vanuit Bordewijk Training & Advies.

Specificaties

ISBN13:9789058754509
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:328
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:5-4-2016
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Expertrecensies (1)

De kleine ITIL v3
Annelies Bakelaar | 27 maart 2008
'De kleine ITIL v3', uitgegeven door GetronicsPinkRoccade, is met recht 'klein' te noemen. Het formaat van dit naslagboekje zal iedere lezer aanspreken: het is handzaam en leesbaar. Deze nieuwe versie ITIL, positioneert ITIL voor het eerst op strategisch niveau en is daardoor vollediger. ITILv2 kende een procesaanpak; ITILv3 vertrekt vanuit een service-levenscyclus-model. Niet het invoeren van een bepaald proces staat centraal, maar de zorg dat die IT-diensten (services) worden geleverd waar de business om vraagt. 
Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
20 stemmen
11
5
3
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Louk Peters

Louk Peters is werkzaam bij KPN Consulting en heeft als trainer c.q. consultant zijn sporen verdiend in het werkveld van IT Servicemanagement.

Andere boeken door Louk Peters

Over Paul Wu

Paul Wu is werkzaam bij KPN Consulting en heeft als trainer c.q. consultant zijn sporen verdiend in het werkveld van IT Servicemanagement.

Andere boeken door Paul Wu

Over Maarten Bordewijk

Maarten Bordewijk is werkzaam bij Bordewijk Training & Advies.

Andere boeken door Maarten Bordewijk

Over Jeroen Moolhuijsen

Jeroen Moolhuijsen is werkzaam bij KPN Consulting en heeft als trainer c.q. consultant zijn sporen verdiend in het werkveld van IT Servicemanagement.

Andere boeken door Jeroen Moolhuijsen

Over Eppo Luppes

Eppo Luppes is werkzaam bij KPN Consulting en heeft als trainer c.q. consultant zijn sporen verdiend in het werkveld van IT Servicemanagement.

Andere boeken door Eppo Luppes

Inhoudsopgave

1. Wat kan ITIL betekenen in 2016?

Deel 1 Basisbegrippen en activiteiten
2. Inleiding op ITIL editie 2011
3. Basisbegrippen en activiteiten per servicelevenscyclus

Deel 2 De processen
4. Processen binnen Service Strategy
5. Proces bij Continual Service Improvement (CSI)
6. Processen binnen Service Design
7. Processen binnen Service Transition
8. Processen binnen Service Operation
9. Functies binnen Service Operation

Deel 3: Bijlagen
Bijlage A: Definities van nieuwe begrippen
Bijlage B: Literatuurlijst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kleine ITIL 3 - Update naar Editie 2011