Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 45% korting

Lastige verkopers managen

Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789074864855
Voormalig top 100Totaal 39 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 45% korting

Samenvatting

Als sales manager hebt u onder meer de taak om uw verkoper(s) te ondersteunen en succesvol te laten zijn, want als zij succesvol zijn, dan bent u dat ook. De rode draad in dit boek is hoe een sales manager kan of moet handelen als hij te maken heeft met een 'lastige verkoper' in het team.

Het voornaamste is te weten hoe te reageren op persoonlijke eigenschappen en gedragingen van de lastige verkoper. Van belang daarbij is uw eigen 'gebruiksaanwijzing' goed te kennen zodat u op de juiste wijze in kunt spelen op datgene wat het lastig maakt. Gebleken is namelijk dat u het meest over uzelf leert van mensen waar u een hekel aan hebt. Waar u allergisch voor bent bij een ander, is vaak een overdaad aan goed gedrag waar u zelf behoefte aan hebt. Hoe u hiermee omgaat, leest u in dit boek.

In dit boek komen ook elf sales managers aan het woord, dit vergroot de herkenbaarheid en toepasbaarheid voor u als lezer. Echter, u krijgt niet alles op een presenteerblaadje aangereikt. In dit boek zitten diverse opdrachten die u kunt uitvoeren en die aanzetten tot denken en handelen.

Specificaties

ISBN13:9789074864855
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:108
Druk:1
Verschijningsdatum:2-11-2006
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
1
0
0
1
0

Over Jan-Willem Seip

Ik train al heel wat jaren vakmensen en professionals die verkopen niet leuk vinden. Van deze mensen wordt verwacht dat ze verkopen, of ze het nu leuk vinden of niet. Ik krijg er enorm veel energie van als tijdens de verkooptrainingen niet-verkopers verkopen minder gaan zien als iets ‘vies’, maar als leuk en zinvol. Ik laat deelnemers in mijn verkooptrainingen actief oefenen om klantcontact aan te gaan en te verbeteren. We gaan dus, onder andere, aan de slag met commerciële en communicatieve vaardigheden. Daarom staat op mijn visitekaartje: ‘Oefenmeester in Klantcontact’. Door de jaren heen heb ik een kleine 20.000 mensen getraind in gedrag, houding, communicatieve vaardigheden en verkoopskills. Van monteur tot stukadoor, van zorgprofessional tot vastgoedprofessional, en van adviseur tot consultant. Ook leuk om te weten? Ik ben examinator NIMA Sales A en B, schreef enkele honderden artikelen over verkopen, en 11 boeken. In m’n vrije tijd sport ik: hardlopen, lange afstandsfietstochten en soms maak ik trektochten met de kano.

Andere boeken door Jan-Willem Seip

Inhoudsopgave

De kaders van dit Sales Memo
Voorwoord

1. Over lastige verkopers
2. Interventies
3. Veranderen in de praktijk
4. De salesmanager aan het woord
5. Als niets helpt

Literatuur
Over de auteur
Notities
Sales Memo's

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Lastige verkopers managen