Prof. Dr. W.F.G. Mastenbroek was firmant van Holland Consulting Group te Amsterdam. Hij is werkzaam op de terreinen organisatieontwerp en continue resultaatverbetering. Tevens is hij emeritus hoogleraar 'Organisatiecultuur en Communicatie' aan de Economische Faculteit van de Vrije Universiteit te Amsterdam.
Meer over de auteursEssentie van leiderschap
Wie de essentie uit het oog verliest, verliest zich in details
Ingenaaid Nederlands 2007 1e druk 9789074885355Samenvatting
Twintig korte cases vanuit de dagelijkse praktijk over twintig verschillende onderwerpen. Van elk onderwerp behandelen de auteurs de essentie onder het motto 'doen wat werkt!'. Ervaren managers geven hun visie in een bondig interview. Elk onderwerp wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste tips en aanbevelingen. Als toegift is er een selectie van literatuur en websites.
Essentie van leiderschap:
Leiden van vergaderingen, resultaten verbeteren, onderhandelen, motiveren, beoordelen, organisatiecultuur beïnvloeden, teamontwikkeling, selecteren, opleiden, marketing, werken met indicatoren, zelf blijven ontwikkelen, veranderingen in gang zetten, planmatig werken, klantgericht sturen, cijfermatig inzicht als tool, beleid en visie, innoveren, presenteren.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Veranderingen in gang zetten door Arend Ardon
2. Leiden van vergaderingen door George van Houten
3. Leidinggeven aan professionals door Jacco van Uden
4. Cultuur als voorwaarde voor succes door Joost van Rantwijk
5. Onderhandelen en beïnvloeden door Elke van de Wiel
6. Stimuleren van medewerkers door Cynthia van der Zwan
7. Beoordelen van medewerkers door Loek Wijchers
8. Succesvol teammanagement door Maureen Ox
9. Persoonlijke effectiviteit en ontwikkeling door Rob Bertels
10. Cijfermatige kennis als tool door Gert-jan van der Vossen
11. Projectgestuurd organiseren door Frank Kwakman
12. Monitoren middels kengetallen door Cris Zomerdijk
13. Marketing is voor iedereen door John Koster
14. Selecteren als risicoanalyse door Pauline Altena
15. Opleiden als managementinstrument door Tim Krechting
16. Prestatiegericht coachen door Arend Ardon
17. Strategisch management de intuïtie voorbij door Willem Vrakking
18. Resultaten verbeteren, gedrag, houding en communicatie door Willem Mastenbroek
19. Presenteren met effect door Femke de Jonge
20. Modellen en technieken die werken door Leo Kerklaan
De geïnterviewden
De auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan