Business analyse
van doelen naar behoeften
Paperback NL 2018 1e druk 9789081778305Samenvatting
Dit boek geeft een overzicht van technieken die bij het bepalen van de behoeften nuttig zijn. U hoeft natuurlijk niet bij elk project, elk systeem alle technieken te gebruiken. Wat u gebruikt en wat niet, is bepaald door de omstandigheden. Minimaal zult u de doelstellingen moeten bepalen, het business proces uittekenen, een globaal use case model moeten bepalen en een domein model maken.
Na de analyse moet u het systeem ontwerpen en de user interface structuur en detail opbouw spelen nu een cruciale rol. Hierdoor bepaalt u of de gebruiker zal kunnen werken met het systeem of niet.
De acceptatie wordt bepaald door de user interface en de functionaliteit. Is één van beide zwak, dan lijdt de acceptatie hier zwaar onder. Functionaliteit is onontbeerlijk, maar daarmee haalt u geen concurrentieel voordeel. Een goede user interface, hoge bruikbaarheid en uitstekende user experience maken dit wel mogelijk
In het boek is vooral gekozen voor enkele modellen uit UML, aangevuld met andere technieken waar nuttig.
Rik Manhaeve (°1952) heeft meer dan 30 jaar ervaring in de ontwikkeling, de analyse en het ontwerp van systemen. Hij is tevens docent bij Syntra West en free lance consultant voor user interfaces (web, winidows ...). Hij heeft een master in chemie, IT, IT Audit en Project Management
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan