Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Change Made Simple

Leidinggeven aan verandering: vier succesfactoren

Gebonden Nederlands 2022 9789082579963
Verkooppositie 488Hoogste positie: 460
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Hoeveel veranderingen heb je al geleid de afgelopen jaren? Wanneer gingen die goed? Soepel, mensen enthousiast mee, het resultaat dat je wilde? Wat heb je toen gedaan waardoor het lukte?

Deze vragen stelden auteurs Michiel van Delden en Ilse van Ravenstein zichzelf ook. Ze gingen op zoek naar de succesfactoren bij de honderden veranderingen die zij in de afgelopen 30 jaar in uiteenlopende organisaties mochten meemaken en begeleiden. Die brengen ze in dit boekje terug tot de kern, de essentie van change.

In Change made simple vind je geen nieuwe stappenplannen, theoretische bespiegelingen of wetenschappelijke uiteenzettingen. Wel praktische inzichten in het basismechanisme van organisatieverandering. Die verandering kan zo snel en direct in het dagelijks werk landen. Hoe eerder je van mooie vergezichten en abstracte veranderdoelen naar kleine en concrete stappen in het dagelijks werk gaat, des te groter de kans op succes. Dat klinkt logisch, maar het is niet de algemene praktijk. Stel je daarbij steeds de vier kernvragen die centraal staan in dit boek en je hebt een eenvoudig denkkader om leiding te geven aan veranderprocessen. Want veranderprocessen voelen vaak complex en moeizaam wanneer je er middenin zit, terwijl het van een afstandje eigenlijk… best simpel is.

Specificaties

ISBN13:9789082579963
Trefwoorden:verandering
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:96
Druk:1
Verschijningsdatum:26-4-2022
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Ilse van Ravenstein

Ilse van Ravenstein is directeur en oprichter van Involve. Al rond 1990 vond Ilse haar passie in interne communicatie. Dat leidde in 1993 tot de start van Involve, specialisten in interne communicatie. Met een niet te stuiten energie werkt ze sindsdien voor en met vele opdrachtgevers en collega's aan organisatie uitdagingen met een communicatiebril op. Ilse giet haar nieuwsgierigheid al een flink aantal jaren in verkennend en toetsend onderzoek met verschillende universiteiten. Zo is ook het Trendonderzoek Interne Communicatie een initiatief van haar, evenals de Master Interne Communicatie (samen met Van Der Hilst Communicatie).

Andere boeken door Ilse van Ravenstein

Inhoudsopgave

Inleiding

De 'moet-het-écht' check
De kern van veranderen: vier succesfactoren

RICHTING
RUIMTE
ACTUALITEIT
MOGELIJKMAKERS

Reorganisatie en integratie
Vier succesfactoren, vier basale vragen

Epiloog
Ten slotte: een woord van dank
Inspiratiebronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Change Made Simple