

Harald Hovenkamp is meer dan 3 decennia werkzaam in gastvrijheid en Horeca. Al jong het ambacht geleerd van zijn ouders en dus werd gastvrijheid met de spreekwoordelijke paplepel ingegoten.
Meer over Harald HovenkampModern Gastheerschap
Horen, denken, zien, voelen (Heruitgave)
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789083150208Samenvatting
Gastvrijheid wordt steeds belangrijker in onze samenleving. Meerdere bedrijfstakken beginnen het nut in te zien van Gastvrijheid.
Dit eerste boek over het ambacht gastheerschap geeft nieuwe denkwijzen op een praktische manier en geeft duidelijke handvatten en voorbeelden voor het uitvoeren van gastheerschap. Het zijn handige en praktische tips voor het goed en efficiënt uitvoeren van gastvrijheid in horeca of in andere bedrijfstakken waar men gericht is op gastvrijheid.
In dit boek wordt gastheerschap terug gebracht naar 4 hoofd kenmerken: horen, denken, zien en voelen. Tevens wordt nadruk gelegd op communicatie en verschillende gasten kenmerken en hoe daarmee om te gaan.
Trefwoorden
gastheerschap horeca communicatie gastvrijheid restaurant klantgerichtheid dienstverlening bediening klantervaring etiquette ondernemerschap communiceren hospitality service klantcontact lichaamstaal horecabedrijf klanttevredenheid kwaliteitsbeleving zien voelen sociale vaardigheden luisteren denken vakkennis verkoopgesprek klachtbehandeling
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Inleiding
2 Gastheerschap
3 Drie elementen gastheer/vrouw
4 Vakkennis
5 Gastheerschap (horen, denken, zien, voelen)
6 Combineren van elementen gastheerschap
7 Communicatie
8 Communicatie
9 Combineren van gastheerschap en communicatie
10 Communicatie met gast
11 Etiquette
12 Flexibele etiquette
13 Wachttijden
14 Kwaliteitsbeleving door de gast
15 Verkoopgesprek
16 Fouten aan tafel
17 Klachtbehandeling
18 De stages van gastheerschap in een restaurant/ café/ bar
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan