Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Oh, maar deze is al klant…

De kunst van klantretentie: Hoe je klanten behoudt en het rendement op je marketingeuro verhoogt

Ingenaaid Nederlands 2022 9789083271408
Verkooppositie 3362Hoogste positie: 562
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Hoe houd je een klant geïnteresseerd in je bedrijf en zorg je ervoor dat hij steeds weer bij jou terug blijft komen of langer klant blijft.

“Oh, maar deze is al klant…” is een uitspraak die Irene van Cappellen vaak hoorde als ze op locatie werkte bij haar klanten. Voor haar een belangrijke reden om een boek te schrijven over de kunst van klantretentie. Als personeel zo reageert op bestaande klanten, welke kansen laten ze dan allemaal liggen?

De wereld van marketing is continu in beweging, we worden steeds afhankelijker social media en Google. Dat betekent ook dat het belangrijk is om goed over jouw marketingeuro na te denken. Op welke plek kan jouw marketingeuro het meeste opleveren?

In dit boek belicht Irene, ook wel MarketingMadame genoemd, door middel van theorie en praktijkvoorbeelden het onderwerp klantretentie van verschillende kanten. Wat levert een klant op? Welke marketingmiddelen kun je inzetten om een klant te behouden of terug te laten komen? Op welke manieren kun je hem meer laten besteden? En hoe ga je dit overbrengen op je personeel?

Je krijgt nieuwe inzichten en de juiste handvatten om daadwerkelijk met klantretentie aan de slag te gaan!

Een klant die terugkomt is de mooiste beloning die je als ondernemer kan hebben én een nog grotere beloning is wanneer jouw klanten eigen klanten bij jou aanbrengen.

Specificaties

ISBN13:9789083271408
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:30-9-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Als je meer uit je bestaande klanten haalt, dan krijg je meer winst
Bas Hakker 4 november 2022 Marketingexpert Irene van Cappellen schreef ‘Oh, maar deze is al klant’. Het gaat over het belang van het vasthouden van klanten en dat is al lastig genoeg. ‘Als je mensen echt gaat helpen, dan bouw je een relatie op.’
preview
Oh, maar deze is al klant… - De kunst van klantretentie
Irene van Cappellen 25 oktober 2022 In ‘Oh, maar deze is al klant…’ belicht Irene van Cappellen door middel van theorie en praktijkvoorbeelden het onderwerp klantretentie van verschillende kanten. In haar preview vertelt ze over haar boek, en waarom retentie juist nu belangrijk is.

Over Irene van Cappellen

Irene is een creatieve marketingstrateeg. Onder de naam MarketingMadame helpt ze bedrijven bij het opzetten en uitwerken van hun marketingstrategie. Kenmerkend voor haar manier van werken is haar uitspraak ‘Marketing is geen afdeling, het zit door heel je bedrijf’. Aan de hand van voorbeelden en verhalen uit de praktijk maakt zij marketing en klantretentie toegankelijk voor iedere ondernemer.

Andere boeken door Irene van Cappellen

Inhoudsopgave

MarketingMadame
In- en aanleiding 10
Wat is marketing? 14
Klantretentie - de introductie 16

Het klantretentiemodel 28
Waarom komt een klant bij je terug? 35
Wees je klant een stap voor 38
Wees je concurrentie een stap voor 43

Financiën 46
Wat kost het aanbrengen van een nieuwe klant? 49
Wat levert een klant op? 50
Minder geld voor marketing, meer aandacht voor personeel 61

Data 68
Data en klantretentie 69
First party data 70
De KPI’s van klantretentie 79
Klantretentieratio (CRR) 79
Customer Satisfaction Score (CSAT) 81
De Netto Promotor Score 82

Klantreis 85
Breng je klantreis in kaart 86
Houd je klant in de funnel! 96
Handel altijd vanuit de klantrelatie 101
Verdiep je in het grotere geheel 102
Wat is dan beleving? 104

Strategie 107
Focus op de juiste klanten 108
Kijk verder dan je eigen klantenbestand 110
Optimaliseren door je klanten 112
Welk gevoel laat je achter bij klanten? 115
Geef ze een reden om terug te komen 118
We doen ons werk gewoon goed 120
Een sterk merk doet het werk 122

Kanalen 125
Social media inzetten voor een klantrelatie 126
E-mailmarketing levert toch niks op? 132
Het belang van een goed relatiegeschenk 146
Is korting de enige reden dat mensen terugkomen? 148
Podcast 154
Videocontent 156
Offline marketing 157
Personal branding 158

Belonen 160
Loyaliteitsprogramma 161
Gamification inzetten 169
Meet het succes van je loyaliteitsprogramma 175
Waarom “Bring a friend acties” wel of juist niet werken 176
Ambassadeurs voor je bedrijf 180

Mindset 190
Focus aanbrengen 191
Het is ook gewoon lef hebben! 192
Mag je dan helemaal geen fouten maken? 197
Marketing en mindset 198
Marketing is geen afdeling, het zit door je hele bedrijf 201
Blijf je verdiepen in de klant 211

Tot slot 218

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Oh, maar deze is al klant…