Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Merkcultuur
Merkcultuur
Merkcultuur
Chris Kersbergen

Drs. Chris Kersbergen is internationaal verantwoordelijk voor merkstrategie bij NN Group en daarvoor bij ING Group voor o.

Meer over de auteurs
Preview: Merkcultuur Justin van Lopik 3 juli 2015 De waarde van organisaties wordt tegenwoordig grotendeels bepaald door de ‘living assets’: het merk en de medewerkers. Maar hoe kunnen organisaties de kracht en de talenten van hun mensen nu beter verbinden met hun (merk) ambities? Het nieuwe Merkcultuur beoogt deze, en andere, vragen te beantwoorden. De auteurs lichten in deze preview vast een tipje van de sluier. Lees het volledige artikel
Chris Kersbergen, Job Mensink, Ton Rodenburg

Merkcultuur

Stappenplan verbinden van mensen en merken

Paperback Nederlands 2015 9789089536556
3 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 80 dagen
Verkooppositie 1951Hoogste positie: 49
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen
34,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het succes van sterke merken is terug te voeren op de mensen die ervoor werken. In de vorige eeuw was de waarde van een bedrijf voor 90 procent te herleiden tot tastbare zaken zoals machines, gebouwen en voorraden. Tegenwoordig is dat nog maar 20 procent.

Het grootste deel van de waarde van organisaties wordt tegenwoordig bepaald door de ‘living assets’: het merk en de medewerkers. Tevreden klanten en goede bedrijfsresultaten zijn vooral het resultaat van de inspanningen, talenten en persoonlijkheid van de medewerkers die zich inzetten voor het waarmaken van de merkbelofte. Veel organisaties worstelen met het succesvol verbinden van de kracht en talenten van hun mensen (mensperspectief) met hun merkambities (merkperspectief). Het laatste is extern georiënteerd en het domein van de directie, marketing en communicatie. Het eerste is intern georiënteerd en wordt primair gezien als het domein van human resources (HR).

Tot nu toe ontbrak het aan een praktisch model dat beide perspectieven met elkaar verenigt. 'Merkcultuur: stappenplan verbinden van mensen en merken' biedt (toekomstige) managers en professionals in marketing, communicatie en HR een nieuwe benadering, om samen organisatiemerken een meer uitgesproken karakter te geven. Door merken te verbinden met de ‘persoonlijkheid’ van mensen in de organisatie kan een sterkere merkcultuur tot leven worden gebracht. Mens-gedreven merken worden gedreven door merk-gedreven mensen.

Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg werkten jarenlang op het snijvlak van marketing, communicatie en HR, zowel bij grote internationale organisaties als vanuit toonaangevende bureaus. Voor dit boek combineren ze hun ervaring met actuele inzichten van business schools en best practices in een overzichtelijk stappenplan voor het versterken van de merkcultuur van organisaties: het Merkcultuur Model.

Het Merkcultuur Model helpt om de persoonlijkheid van de organisatie te vinden en deze vervolgens tot leven te brengen. Dit kan via het bewuster regisseren van de intern beleefde waarden, rituelen, cultuur en betrokkenheid (interne activatie), en anderzijds via het aantrekken en selecteren van de juiste mensen (externe activatie). Persoonlijkheid verbindt mensen en merken en is de sleutel tot een sterkere merkcultuur.

Specificaties

ISBN13:9789089536556
Trefwoorden:marketing, communicatie, merken, HRM (Human Resource Management)
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:248
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:10-6-2015
Hoofdrubriek:Communicatie en media, Marketing
ISSN:
Serie:Merk, Reputatie & Design

Expertrecensies (1)

Merkcultuur
Hanneke Tinor-Centi | 3 september 2015
‘Merkcultuur is feitelijk een stappenplan voor het verbinden van mensen en merken’. In het boek beschrijven Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg hoe je de mensfactor in het merk kunt versterken en met mensen het verschil kunt maken.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
2
0
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview: Merkcultuur
Chris Kersbergen 3 juli 2015 De waarde van organisaties wordt tegenwoordig grotendeels bepaald door de ‘living assets’: het merk en de medewerkers. Maar hoe kunnen organisaties de kracht en de talenten van hun mensen nu beter verbinden met hun (merk) ambities? Het nieuwe Merkcultuur beoogt deze, en andere, vragen te beantwoorden. De auteurs lichten in deze preview vast een tipje van de sluier.
Artikel lezen

Over Chris Kersbergen

Drs. Chris Kersbergen is internationaal verantwoordelijk voor merkstrategie bij NN Group en daarvoor bij ING Group voor o.a. brand activation, employer branding en HR communications. Hij gaf daarvoor 10 jaar mede leiding aan toonaangevende communicatiebureaus.

Andere boeken door Chris Kersbergen

Bekijk alle boeken

Over Job Mensink

Ir. Job Mensink is Employer Brand consultant bij Brandgiving voor o.a. Philips, Heineken, Rabobank, ASML, IKEA, Achmea, de Belastingdienst en Accenture en co-founder van de Employer Brand Scan en Doorsight®. Daarvoor was hij global head of Employer Brand bij Royal Philips.

Andere boeken door Job Mensink

Bekijk alle boeken

Over Ton Rodenburg

Drs. Ton Rodenburg is oprichter en strateeg van ARA M/V bureau voor arbeidsmarkt- en interne communicatie. Hij is voormalig voorzitter en actief bestuurslid Recruiters United en mede-organisator Employer Branding Experience.

Andere boeken door Ton Rodenburg

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Inleiding: it starts with ‘who’
2. Interne analyse vanuit merkperspectief (Stap 1)
3. Interne analyse vanuit mensperspectief (who) (Stap 2)
4. Externe analyse vanuit merkperspectief (Stap 3)
5. Externe analyse vanuit mensperspectief (Stap 4)
6. De talent deal: persoonlijkheid concreet gemaakt (Stap 5)
7. Binnen activeren van de merkcultuur (Stap 6)
8. Buiten activeren van de merkcultuur (Stap 7)

Bijlage
Literatuur
Trefwoordenregister
Nawoord
Over de auteurs

Aanbevolen live events...

dinsdag 28-06-2022

Jaarcongres Verandermanagement

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Now we’re talking!
    Frank Weijers
    Now we’re talking!
    € 10,00
  • ISE College English and Business Communication
    Sue Camp
    ISE College English and Business Communication
    € 73,14
  • Socrates op sneakers
    Elke Wiss
    Socrates op sneakers
    € 20,99
  • Verbaal Meesterschap
    Remco Claassen
    Verbaal Meesterschap
    € 25,99
  • The Culture Map - NL Editie
    Erin Meyer
    The Culture Map - NL Editie
    € 15,00
  • De speechschrijver
    Renée Broekmeulen
    De speechschrijver
    € 27,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Merkcultuur

        Merkcultuur
        Chris Kersbergen , Job Mensink , Ton Rodenburg
        /