Lees verder
Harold D. Stolovitch is emeritus hoogleraar aan de Universiteit van Montreal. Hij is consultant en veelgevraagd keynote speaker op congressen over performance management.
Meer over de auteursVertellen is nog geen trainen
Over het ontwikkelen van interactieve trainingen en presentaties
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789089650306Samenvatting
Een aansprekende en interactieve training of les geven, dat is wat trainers, docenten en professoren graag willen. Een publiek dat aan uw lippen hangt en tot aan het eind van uw verhaal geboeid blijft. De vraag is hoe u dit aanpakt.
Stolovitch en Keeps gaan in hun boek uit van drie hoofdvragen die van cruciaal belang zijn bij het realiseren van een aansprekende training:
- Hoe leren mensen?
- Waarom leren mensen?
- Hoe beklijft wat ze hebben geleerd?
U leert aan de hand van deze vragen hoe u succesvolle trainingen ontwikkelt, wat werkt en wat niet en hoe u betere resultaten behaalt met uw trainingen.
'Vertellen is nog geen trainen' is een actief en praktisch boek dat is geschreven in een plezierige en levendige stijl. De auteurs vermijden nadrukkelijk eenrichtingscommunicatie om trainers alleen maar te vertellen hoe ze effectiever kunnen zijn, maar bieden een eenvoudig een toepasbaar model waarmee trainers zelf aan de slag kunnen. Daarmee brengen ze hun eigen visie in de praktijk.
De vele illustraties ondersteunen het gedegen onderzoek naar leren en presteren op de werkplek waarop de auteurs zich baseren. Dat onderzoek haalt mythen en foute aannamen over leren die het educatieve proces kunnen schaden onderuit.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Harold Stolovitch
Over Erica Keeps
Inhoudsopgave
1. Leren is niet eenvoudig
(vooral niet als anderen het moeilijk maken)
2. Een introductie in de terminologie
3. De leerling als mens
Deel 2: Wat moet je weten om een betere trainer te zijn
4. Leerlingen laten leren
5. Hoe volwassenen leren
6. Vijfstappenmodel voor het creëren van goede trainingen
7. Leerlingen leren te onthouden
Deel 3: Toepassen wat je hebt geleerd
8. Trainingsbenaderingen en een groot aantal leeractiviteiten
9. Testen of examineren - wat is het verschil?
10. Waar of niet waar - Wat is de waarheid?
11. Afsluitende overpeinzingen van Vertellen is nog geen trainen
Meer lezen
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan