Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Vertellen is nog geen trainen

Over het ontwikkelen van interactieve trainingen en presentaties

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789089650306
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Een aansprekende en interactieve training of les geven, dat is wat trainers, docenten en professoren graag willen. Een publiek dat aan uw lippen hangt en tot aan het eind van uw verhaal geboeid blijft. De vraag is hoe u dit aanpakt.

Stolovitch en Keeps gaan in hun boek uit van drie hoofdvragen die van cruciaal belang zijn bij het realiseren van een aansprekende training:
- Hoe leren mensen?
- Waarom leren mensen?
- Hoe beklijft wat ze hebben geleerd?

U leert aan de hand van deze vragen hoe u succesvolle trainingen ontwikkelt, wat werkt en wat niet en hoe u betere resultaten behaalt met uw trainingen.

'Vertellen is nog geen trainen' is een actief en praktisch boek dat is geschreven in een plezierige en levendige stijl. De auteurs vermijden nadrukkelijk eenrichtingscommunicatie om trainers alleen maar te vertellen hoe ze effectiever kunnen zijn, maar bieden een eenvoudig een toepasbaar model waarmee trainers zelf aan de slag kunnen. Daarmee brengen ze hun eigen visie in de praktijk.
De vele illustraties ondersteunen het gedegen onderzoek naar leren en presteren op de werkplek waarop de auteurs zich baseren. Dat onderzoek haalt mythen en foute aannamen over leren die het educatieve proces kunnen schaden onderuit.

Specificaties

ISBN13:9789089650306
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:194
Druk:1
Verschijningsdatum:29-8-2009
Hoofdrubriek:Coaching en trainen

Expertrecensies (2)

recensie
Vertellen is nog geen trainen
Peter de Roode | 15 april 2010
Het interview dat ik las over Harold Stolovitch en Erica Keeps en hun tot de verbeelding sprekende werktitel van het boek, maakte mij nieuwsgierig naar de inhoud. Op een overzichtelijke manier wordt het vak van 'trainer' gepresenteerd. De belangrijkste valkuilen worden opgesomd in 'Vertellen is nog geen trainen'. Maar belangrijker dan dat: de lezer krijgt een gedegen visie op leren voorgeschoteld.
Lees verder
recensie
Vertellen is nog geen trainen
Daniëlle de Jonge | 8 maart 2010
Als trainer doet u er waarschijnlijk van alles aan om uw trainingen aantrekkelijk te maken voor de deelnemers. Interessante informatie, verschillende werkvormen, goede hulpmiddelen en een afwisselend programma. Voeg daar aan toe de leerdoelen van de deelnemers en de energie van de trainer zelf en er is een uitstekende basis voor een succesvolle training. Harold Stolovitch en Erica Keeps, schrijvers van het boek 'Vertellen is nog geen trainen', gaan een stap verder. Volgens hen blijven veel trainers hangen in het overdragen van informatie en oefenen. Terwijl er zo veel meer te bereiken is. En nog op een leuke en inspirerende manier ook!
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
12 stemmen
5
3
3
1
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Harold Stolovitch en Erica Keeps: ‘Motivatie is de sleutel tot succesvol leren’
Annegreet van Bergen 1 januari 2010 Vertellen is nog geen trainen is een boek dat meer doet dan alleen een verhaal vertellen, want volgens Harold Stolovitch en Erica Keeps is alleen kennisoverdracht onvoldoende om mensen iets te leren. Die boodschap zien we terug in de vorm van hun boek.

Over Harold Stolovitch

Harold D. Stolovitch is emeritus hoogleraar aan de Universiteit van Montreal. Hij is consultant en veelgevraagd keynote speaker op congressen over performance management.

Andere boeken door Harold Stolovitch

Over Erica Keeps

Erica J. Keeps deelt haar passie, het ontwikkelen van mensen, met Harold D. Stolovitch. Samen beschikken ze over meer dan zeventig jaar ervaring en kennis over trainen en prestatiegericht leren.

Andere boeken door Erica Keeps

Inhoudsopgave

Deel 1: De lerende mens - wat onderzoek ons vertelt

1. Leren is niet eenvoudig
(vooral niet als anderen het moeilijk maken)

2. Een introductie in de terminologie

3. De leerling als mens

Deel 2: Wat moet je weten om een betere trainer te zijn

4. Leerlingen laten leren

5. Hoe volwassenen leren

6. Vijfstappenmodel voor het creëren van goede trainingen

7. Leerlingen leren te onthouden

Deel 3: Toepassen wat je hebt geleerd

8. Trainingsbenaderingen en een groot aantal leeractiviteiten

9. Testen of examineren - wat is het verschil?

10. Waar of niet waar - Wat is de waarheid?

11. Afsluitende overpeinzingen van Vertellen is nog geen trainen

Meer lezen
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Vertellen is nog geen trainen