
Lees verder
Harold D. Stolovitch is emeritus hoogleraar aan de Universiteit van Montreal. Hij is consultant en veelgevraagd keynote speaker op congressen over performance management.
Meer over de auteursEen aansprekende en interactieve training of les geven, dat is wat trainers, docenten en professoren graag willen. Een publiek dat aan uw lippen hangt en tot aan het eind van uw verhaal geboeid blijft. De vraag is hoe u dit aanpakt.
Stolovitch en Keeps gaan in hun boek uit van drie hoofdvragen die van cruciaal belang zijn bij het realiseren van een aansprekende training:
- Hoe leren mensen?
- Waarom leren mensen?
- Hoe beklijft wat ze hebben geleerd?
U leert aan de hand van deze vragen hoe u succesvolle trainingen ontwikkelt, wat werkt en wat niet en hoe u betere resultaten behaalt met uw trainingen.
'Vertellen is nog geen trainen' is een actief en praktisch boek dat is geschreven in een plezierige en levendige stijl. De auteurs vermijden nadrukkelijk eenrichtingscommunicatie om trainers alleen maar te vertellen hoe ze effectiever kunnen zijn, maar bieden een eenvoudig een toepasbaar model waarmee trainers zelf aan de slag kunnen. Daarmee brengen ze hun eigen visie in de praktijk.
De vele illustraties ondersteunen het gedegen onderzoek naar leren en presteren op de werkplek waarop de auteurs zich baseren. Dat onderzoek haalt mythen en foute aannamen over leren die het educatieve proces kunnen schaden onderuit.