Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het nieuwe verzekeren

Paperback Nederlands 2019 9789090316895
Niet leverbaar.
24,95

Samenvatting

Het nieuwe verzekeren, wat bedoelen we daar eigenlijk mee? Kan verzekeren vernieuwend zijn? Ja zeker! Zeker in deze tijden waarin veel ondernemers en andere branches juist moeten omdenken, veranderen en vernieuwen.

Per januari 2013 kent Nederland een provisieverbod op de zogenaamde complexe producten. Dit betekent dat de consument vanaf die datum een factuur ontvangt van zijn of haar adviseur voor de adviezen en de bemiddeling rondom bijvoorbeeld hypotheken, levensverzekeringen en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Geen beloning meer vanuit de verzekeraar richting de adviseur, welke verborgen zat in de premie welke de consument betaalde.

Dit is al een hele vernieuwing, de adviseur wordt beloond voor het gegeven advies en de gewerkte uren. Voorheen was de premie welke de consument betaalde leidend voor de hoogte van de beloning van de adviseur.

Vanuit Het Nieuwe Verzekeren vragen wij ons af waarom de beloning van de adviseur überhaupt afhankelijk moet zijn van de hoogte van te betalen premie. Dit werkt twee kanten op, consumenten en ondernemers betalen geen overbodig hoge beloningen meer en de adviseur wordt betaald naar verhouding van de werkzaamheden.

Sterker nog, we gaan verder in deze filosofie en gaan liever als risicomanager / bedrijfsadviseur op de stoel van de consument en / of ondernemer zitten. Het klantbelang staat hierin bovenaan en klanten worden geadviseerd over de aanwezige risico’s alsmede de manier om deze risico’s te beperkten. Verzekeren is een manier van risicobeperking en kan in sommige gevallen een prima oplossing zijn, maar is zeker niet altijd de beste of enige oplossing!

Specificaties

ISBN13:9789090316895
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:164
Druk:1
Verschijningsdatum:23-5-2019
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Het nieuwe verzekeren
Barbara Stoopman 1 oktober 2019 Het nieuwe verzekeren, wat bedoelen we daar eigenlijk mee? Kan verzekeren vernieuwend zijn? En mag er vernieuwd worden in verzekeringsland? Register Risicomanager, Financieel adviseur en eeuwige positivo Barbara Stoopman ging op onderzoek uit.

Over Barbara Stoopman

Barbara Stoopman is sinds 1997 werkzaam in de assurantiebranche en heeft de diverse wijzigingen van dichtbij meegemaakt. Per januari 2012 is zij werkzaam als zelfstandig adviseur binnen haar kantoor Nouveau Consultancy. Met 'Het nieuwe verzekeren' wil zij een positieve en energieke wind door de financiële branche doen waaien en biedt zij collega-adviseurs en ondernemers een praktisch handboek.

Andere boeken door Barbara Stoopman

Inhoudsopgave

1. Het verleden
Vroeger was alles beter - dat zei men vroeger ook.
2. De veranderde behoefte van de eindklant
Wat een mens in verwarring brengt zijn niet de feiten, maar de meningen over de feiten.
3. Plan van aanpak
Kwaliteit is het beste businessplan.
4. Tijd voor verandermanagement
Iedereen wil veranderen, maar niemand heeft de behoefte veranderd te worden.
5. Nieuwe informatiebehoeften
Delen is het nieuwe hebben.
6. Het nieuwe verzekeren
Als je blijft doen wat je deed, blijf je krijgen wat je kreeg!
7. Het heden
Doe het nu, soms wordt een "later" nooit.
8. Klantgerichtheid
Het enige waar de klant aan dacht, was aandacht.
9. Onderscheidend
Je hebt alleen concurrenten als je hetzelfde doet als anderen.
10. New Business
Een tevreden klant is de allerbeste bedrijfsstrategie.
11. Samenwerken
Wie niet kan delen kan ook niet vermenigvuldigen.
12. Presentatie, acquisitie en netwerken
Als ze je niet kennen, kunnen ze niet voor je kiezen.
13. Toppertje op hakken
Wil je snel gaan, ga alleen. Wil je ver komen, ga samen.
14. De toekomst van de adviseur
De toekomst hangt af van wat je nu doet.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het nieuwe verzekeren