Eén beroep is voor Mascha niet genoeg, maar de rode draad, tussen intercedent, docent, mentor, stagebegeleider, educatief-auteur, content-creator, eindredacteur en interviewer is voor haar glashelder. Luisteren, doorvragen, het verhaal verwoorden, en de ander tot nieuwe inzichten brengen.
Meer over de auteursMaak je merk
Do-it-yourself branding
Paperback Nederlands 2024 9789090386621Samenvatting
Wie wil ik als merk zijn, voor wie, waarom en in welke woorden kan ik die boodschap het best aan mijn klanten overbrengen? Dit boek helpt je op een praktische en snelle manier deze vragen te beantwoorden.
Daarna zet je de uitgangspunten van je merk bondig en overzichtelijk op papier in de vorm van een MerkKompas, Persona en een MerkStem. Dat kun je prima zelf, want jij hebt de meeste ervaring met en kennis over jouw onderneming in jouw eigen speelveld.
Het bedenken en schrijven van je MerkKompas, Persona en MerkStem geven je communicatie en bedrijfsactiviteiten de komende jaren richting en daarmee rust.
Een mooie investering.
Bij het boek Maak je merk – do-it-yourself branding kun je een praktisch werkboek van 64 bladzijden downloaden. In de invulbare PDF type je overzichtelijk alle antwoorden van de opdrachten uit het boek. Bovendien vind je er 17 templates voor de diverse MerkVerhalen, het content-sjabloon en de content-checklist. De downloadcode hiervoor staat op de bijgeleverde boekenlegger.
Specificaties
Lezersrecensies
Over André Klijnsma
Inhoudsopgave
Deel 1: Van merk naar markt 9
We leggen uit wat we bedoelen als we het over een merk hebben. Ook lees je wat een MerkKompas is, wat erin staat en waar je het voor gebruikt.
Deel 2: Geef je merk een identiteit 23
Karakter toevoegen aan je merk. Daar draait het om. Je hebt om de opdrachten van deel 2 te maken geen informatie uit andere delen nodig.
Deel 3: Geef je merk aandrijving 37
Over een inspirerende MerkMissie en Merkbelofte. Je hebt om de opdrachten van deel 3 te kunnen maken je MerkWaarden nodig (deel 2).
Deel 4: Het speelveld van je merk 45
Kennis over concurrenten en de issues van je doelgroep(en) gebruik je onder andere om je merk te positioneren. Voor het gebruik van het MerkKompas-invulmodel heb je de uitwerkingen van deel 2, 3 en dit deel nodig.
Deel 5: Geef je merk een MerkStem 61
In een MerkStem staat precies wat je belangrijkste KernBoodschappen zijn, hoe je die via jouw eigen MerkVerhalen kunt uitdragen en op welke unieke manier je dat doet (MerkTaal). Het is de blauwdruk van je communicatie. Je hebt om de opdrachten van deel 5 te maken de informatie uit de delen 2, 3 en 4 nodig.
Deel 6: Je MerkStem laten horen 91
Lees hoe je met behulp van je MerkStem de communicatie-uitingen van je merk gestructureerd en strategisch opbouwt.
Je hebt om de opdrachten van deel 6 te maken de informatie uit deel 5 nodig.
Bijlagen: Archetypen 106
Bijlagen: Beeldkaarten met inspirerende drijfveren 119
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan