Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Future of Department Stores

Warenhuizen van de toekomst: paleizen van entertainment

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 9789401467438
Verkooppositie 8779
Direct te downloaden

Samenvatting

- Hoe wint een warenhuis zijn aantrekkingskracht terug?
- Wat hebben retail en showbizz met elkaar gemeen?
- Waarom wordt food het nieuwe mode genoemd?

Namen als Galeries Lafayette, Harrods of De Bijenkorf spreken met hun rijzige gebouwen vol licht tot de verbeelding als centra van weelderige luxe. Ook in het digitale tijdperk blijven die eerste vormen van moderne retail inspireren. Net als elke fysieke winkel staan ze vandaag wel voor de uitdaging shoppers voldoende goede redenen te geven om de stap naar de winkelstraat te zetten.

'The future of department stores' maakt een excursie langs de Europese warenhuizen en de heersende trends. In gesprekken met internationale investeerders en topmanagers laat het je binnengluren achter de schermen van deze unieke retailsector. De uitdagingen van de sector komen bloot te liggen, innovatie en service tonen zich als sleutel tot succes. Zo wordt duidelijk hoe warenhuizen relevant blijven.

Specificaties

ISBN13:9789401467438
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:164
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:26-5-2020

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Future of Department Stores
Stefan Van Rompaey 2 juni 2020 Warenhuizen danken hun ontstaan aan de eerste industriële revolutie en kwamen tot ongekende bloei in de eerste helft van de twintigste eeuw. De afgelopen decennia dreigden ze echter het slachtoffer te worden van alweer een nieuwe industriële revolutie – de digitale. Maar mogelijk biedt dit turbulente tijdperk ook uitzicht op nieuwe toekomstperspectieven.
Alle interviews en artikelen (1)

Inhoudsopgave

VOORWOORD Een nieuwe toekomst voor warenhuizen 7
Christoper Knee (IADS)

INTRO Van de ene revolutie naar de andere 13
‘Een warenhuis managen is als het oplossen van een Rubiks kubus’ Maarten de Groot van Embden (M3Cube) 19

ROLTRAP 1 De kracht van een rijk erfgoed 25
‘De grootste bedreiging voor warenhuizen? Wanbeheer!’ Maurizio Borletti (Borletti Group) 30

ROLTRAP 2 Zo blijf je een voorloper in winkelbeleving 40
‘Verkoop geen producten, verkoop herinneringen’ Vittorio Radice (Central Group) 46

ROLTRAP 3 Voeding verdient een prominente plaats 56
‘Food wordt het nieuwe mode’ Franco Savastano (ex-Jelmoli, nu Globus) 61

ROLTRAP 4 Meesurfen op de golf van internationaal toerisme 66
‘Warenhuizen zijn zowat de liefde van m’n leven’ Debbie Klein (Leen Bakker) 72

ROLTRAP 5 Omarm digitale technologie 76
‘Warenhuizen moeten de omnichannelhubs van de toekomst worden’ Olivier Van den Bossche (Metro) 83
‘Niemand beter dan een vrouw om een warenhuis te leiden’ Raymond Vaxelaire (ex-Inno) 89

ROLTRAP 6 Investeer in menselijk kapitaal 92
‘Retail? Eigenlijk zitten we in de showbusiness!’ Jeanette Aaen (Illum) 99
‘Geef je shoppers het gevoel dat ze verwend worden’ Giovanni Colauto (De Bijenkorf) 103

ROLTRAP 7 Creëer opmerkelijke winkelruimtes 109
‘We verkopen geen sokken, we verkopen dromen’ André Maeder (KaDeWe Group) 115

ROLTRAP 8 Van kapitaal belang: een stevige financiële basis 120
‘We beleven de grootste revolutie sinds de begindagen van het winkelen’ Adam Fenwick (Fenwick Limited) 126
‘Veel klanten missen nog steeds V&D’ Ronald van Zetten (vd.nl) 133

ROLTRAP 9 Stap mee in de platformeconomie 139
‘De toekomst van onze warenhuizen zal fygitaal zijn’ Philippe Houzé (Galeries Lafayette) 145

NAWOORD Warenhuizen van de toekomst: paleizen van entertainment 152

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Future of Department Stores