Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing The Retail Innovation Toolkit - 42 category management tools for growth
The Retail Innovation Toolkit - 42 category management tools for growth
Constant Berkhout

Constant Berkhout is thought leader op het gebied van retailmarketing en shopper psychologie. Hij geeft leiding aan Fusion Strategy & Retail. The Retail Innovation Toolkit is zijn nieuwe boek.

Meer over Constant Berkhout
The Retail Innovation Toolkit Constant Berkhout 4 mei 2021 Ruim 30 jaar geleden veranderde het concept categorie-management de traditionele manier van inkopen. Instrumenten die toen ontstonden, zoals het categorie-rolmodel en de originele principes zoals beslissingen op basis van data, zijn nog steeds relevant. Lees het volledige artikel
Constant Berkhout

The Retail Innovation Toolkit - 42 category management tools for growth

Paperback Engels 2021 1e druk 9789401477192
6 stemmen
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Verkooppositie 5272Hoogste positie: 50
Paperback | EN € 29,99 E-book | EN € 22,99
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen
29,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Reinventing the retail game
Retail is going through tremendous change as a result of new types of competitors and ever higher consumer expectations. An abundance of products, media and data has become available. Digitisation and the demand for an inclusive and a sustainable society call for new ways of defining the future together.

Everyone needs to be mobilised, and the category level holds the right meeting point for suppliers and retailers. The Retail Innovation Toolkit offers practical tools and case studies on the way forward, so that professionals on both retail and supplier sides can start addressing category challenges immediately.

The 42 tools help professionals to analyse, grow, innovate and even reinvent categories in a fun and a quick manner. The Category Management concept is refreshed by integrating tools from Experience Design and Product Innovation to create a new set of innovation skills and mobilise collaboration within, and among retailer and supplier organisations. This is an excellent toolkit with practical approaches to growing the category and reinventing the retail game.

Who could benefit from the book?
The toolkit is developed for professionals working in shopper and trade marketing on the supplier side, and for category managers, format managers and concept developers in (non)food retail. The tools also enable other functions within the team to learn about category management in a fun and pragmatic manner without the need to attend intensive category management trainings. You can apply some of the tools individually, but most are useful when confronted with a growth challenge as a team. More and more shopping journeys integrate physical and online touchpoints. The tools can be applied holistically across online and brick-and-mortar stores and they have been tried and tested in different situations and environments.

The benefits of this book are that it:
- Contains the main ingredients of the category management concept and practice without the need to attend courses or read more data-intensive books.
- Offers practical suggestions for 1) Analytical review 2) Creative solutions building 3) Energisers for improved collaboration between retailer and suppliers.
- Transfers knowledge in a highly graphical manner and through appealing and original design.
- Puts the shopper interest first so that retailers and suppliers can work together on category level.
- Represents the latest way of doing things in the field of category management.
- Offers simple frameworks and makes pragmatic suggestions on how to make things work based on my hands-on experience.

This is what others said about the book:
‘A great read for both retail and A brand players that are serious about a consistent approach in shopper-centric category thinking.’ - Wim Destoop, VP General Manager North West Europe @ PepsiCo

‘The approach of an holistic toolkit is brilliant: the 42 tools are practical, actionable, well explained and run through collaborative exercises, inspiring stories and useful suggestions.’ - Iris Cremers, Global Shopping Insight Manager @ Unilever

‘A great reference book for everyone involved in the category management process.’ - Wouter Lefevere, Managing Director Category Management Nederland @ ALDI

‘This toolkit has everything you will need to form a holistic approach towards category management – both for now and the foreseeable future.’ - Pearlraj Cannivady, Vice President Marketing & Omnichannel @ SPAR India

‘This toolkit – which is spiced up with a range of illustrations- can be read from beginning to end in one go, though it can also be picked up regularly when faced with a specific challenge.’ - Jeroen Van de Broek, Managing Director Belgium @ FrieslandCampina

‘This is an engaging and outstanding book for anyone who wants to apply innovative category management methods to win the heart of the shopper.’ - Jacques Hayaux du Tilly, Group Assortment & Supply Chain Director @ Maxeda DIY Group

‘Berkhout’s Toolkit is the perfect companion, packed with very practical and hands-on exercises, not from an ivory tower but straight from the field.’ - Jorg Snoeck, founder of RetailDetail and author of The Future of Shopping

‘A must for anyone who wants to achieve more in the dynamic world of FMCG, either as a retailer or on the manufacturers' side.’ - Rob Mienis, Trade Marketing Manager Retail @ Van Geloven

‘An accessible, practical book full of ideas, helpful guidelines, and exercises to work through together for category growth.’ - Linda van Rijn, Product Director UI/Client Platforms & Core Analytics Tools, Global Product Management @ GfK

Trefwoorden

category management   retail innovatie   retail   assortimentsopbouw   shopper marketing   marketing   retailstrategie   klantbeleving   prijsstrategie   retailconcepten   innovatie   retailtransformatie   categorievisie   leverancier-retailer relatie   shopper insights   serviceontwikkeling   merchandising   productportfolio   promotiestrategie   winkelconcept   retaildifferentiatie   shopper decision tree   assortimentsrationalisatie   omnichannel retail   categorierollen   incrementele groei   shopperervaring   tactische uitvoering   customer journey   verpakkingsdesign  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789401477192
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:120
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:3-5-2021
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
4
2
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
The Retail Innovation Toolkit
Constant Berkhout 4 mei 2021 Ruim 30 jaar geleden veranderde het concept categorie-management de traditionele manier van inkopen. Instrumenten die toen ontstonden, zoals het categorie-rolmodel en de originele principes zoals beslissingen op basis van data, zijn nog steeds relevant.
Artikel lezen

Over Constant Berkhout

Constant Berkhout is a thought leader in the areas of retail marketing and shopper psychology and currently leads the agency Fusion Strategy & Retail. He obtained a Master of Science in Economics Cum Laude with a major in Marketing at the University of Groningen in the Netherlands. His curiosity and career took him across the world to live in Argentina, Belgium, the UK and the USA. Through his own agency Fusion Strategy & Retail, Constant works with retailers and suppliers in Europe, North America, the Middle East and Asia. Most of the assignments focus on retail format development, category management strategy, data analytics and shopper marketing. Before setting up his own agency, he gained broad experience across a large number of categories, functional areas, and countries: - At retailers De Boer Winkelbedrijven and Ahold Delhaize, Constant got acquainted with the principles of retail and category management. - For Kraft Foods, Constant set up their trade marketing practice and worked as customer manager to large supermarket chains. - At Gillette/Procter & Gamble, he led business restructuring in commercial and value-chain departments in several European countries. Later he was given overall responsibility for the marketing at the business-to-business division in Europe. - At PepsiCo, he first assumed responsibility for consumer insights and innovation for Northern Europe. In his last role at PepsiCo, he was responsible for shopper insights and marketing in more than 45 countries in Europe. He set up trade marketing in Eastern European countries such as Russia. For Western European markets, he increased customer intimacy with customers such as Carrefour, Casino and Tesco. He worked closely with colleagues in North America to apply breakthrough technologies in the areas of neuro-research and data analytics. Constant published over 100 articles about retail marketing, shopper psychology, data analytics and business transformation. He is the author of the books Retail Marketing Strategy: Delivering Shopper Delight (2016), Assortment and Merchandising Strategy: Building a Retail Plan to Improve Shopper Experience (2019 - available in English, Chinese and Portuguese) and The Retail Innovation Toolkit: 42 Category Management Tools for Growth (2021).

Andere boeken door Constant Berkhout

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introduction

1. Define Category Strategy
a. How to define the category
b. How to formulate a category vision
c. How to identify category drivers
d. How to allocate categories to category roles
e. How to assign category strategies
f. How to link category tactics to a category challenge

2. Connect Category Strategy to Retail Brand
a. How to describe benefits from the retail brand
b. How to align my products according to retail brand positioning
c. How to leverage my products to make my brand shine
d. How to find associations with the retail brand
e. How to decide on a national versus a local approach
f. How to get inspiration for category differentiation

3. Build Category Assortment
a. How to determine the number of products in the category
b. How to rationalise the assortment
c. How to build a shopper decision tree
d. How to determine missing products
e. How to get ideas for packaging design
f. How to balance competing merchandising objectives

4. Deliver Smart Pricing and Promotion
a. How to select products for price change
b. How to structure my brand portfolio
c. How to enhance category value through packaging size
d. How to find the optimal level of discount
e. How to decide on promotion frequency
f.How to improve promotional decision-making

5. Leverage Category in Supplier – Retailer Relationship
a. How to prepare the conversation
b. How to structure the story
c. How to prioritise suppliers
d. How to prioritise retailers
e. How to create differentiated solutions for retailers
f. How to energise the collaboration

6. Build Services for Category Engagement
a. How to improve the experience of the shopping trip
b. How to identify cues for new services
c. How to discern whether shoppers enjoy time spent
d. How to identify friction and triggers in the shopping tasks
e. How to create ideas for a new store concept
f. How to revisit shopper expectations

7. Innovate Your Category
a. How to phrase shopper arguments
b. How to identify the source of incrementality
c. How to select the best category initiatives
d. How to scope for innovation
e. How to boost the value of a small basket
f. How to bundle new brand ideas into category themes

Concluding thought: Be a great unlearner and relearner

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • The future of shopping
    Jorg Snoeck
    The future of shopping
    € 29,99
  • Retail Marketing Strategy
    Constant Berkhout
    Retail Marketing Strategy
    € 66,84
  • Betekenis geven aan het leven
    Jordan Peterson
    Betekenis geven aan het leven
    € 29,99
  • Future-Ready Retail
    Ibrahim Ibrahim
    Future-Ready Retail
    € 49,04
  • Products that Flow
    Siem Haffmans
    Products that Flow
    € 29,99
  • Handboek Access 2021
    Wilfred de Feiter
    Handboek Access 2021
    € 42,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Retail Innovation Toolkit - 42 category management tools for growth

        The Retail Innovation Toolkit - 42 category management tools for growth
        Constant Berkhout
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        The Retail Innovation Toolkit - 42 category management tools for growth

        Verwijder uw beoordeling