Lees verder
Loes Hekkens heeft aan de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam gestudeerd en is in 1999 in het communicatievak terecht gekomen.
Meer over de auteursCommunicatiekragt
Wat managers, bestuurders en beleidsmedewerkers van communicatie mogen verwachten
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789460945915Samenvatting
'Communicatiekragt'? Dat schrijf je toch met 'ch'? In de titel van dit boek maken de schrijvers gebruik van het psychologisch mechanisme disrupt then reframe. Deze 'schrijffout' haalt mensen uit hun routine of automatisme en zet hen daarna op het gewenste spoor, namelijk het lezen van dit boek over communicatie.
Dit is slechts één van de vele psychologische mechanismen uit de gedragswetenschappen waarmee het gedrag van stakeholders beïnvloed kan worden. Wetenschappen als de sociale psychologie vormen daarmee een belangrijke basis voor de communicatiestrategieën van een organisatie. De schrijvers tonen in 'Communicatiekragt' aan hoe je met de inzichten uit de gedragswetenschappen een grote verbeterslag kunt maken voor communicatie én beleid. Beleid gaat immers vooral over het veranderen van gedrag van stakeholders.
Dit prettig leesbare boek is geschreven voor managers, bestuurders en beleidsmedewerkers bij de overheid, of voor mensen in opleiding. Het laat zien hoe communicatie effectiever ingezet kan worden om beleidsdoelen te halen. 'Communicatiekragt' maakt duidelijk dat een communicatiestrategie veel meer kan zijn dan de plichtmatige opsomming van communicatiemiddelen. Aan de hand van voorbeelden en praktijkcases laten de auteurs zien hoe je tot een goede communicatiestrategie komt op basis van de gedragswetenschappen. 'Communicatiekragt' helpt de lezer om beter gebruik te maken van deze expertise van communicatieprofessionals.
Dit boek is bestemd voor non-profitprofessionals bij de overheid en semi-overheid, zoals beleidsmedewerkers, bestuurders en managers. Daarnaast ook geschikt voor studenten hbo, overheidscommunicatie, bestuurskunde en management.
“Met dit boek in handen kunt u al in het begin van een beleidsproces realistisch inschatten wat u van het instrument communicatie mag verwachten. Gebruik het in uw voordeel!”
Annemarie Jorritsma, burgemeester Almere en voorzitter VNG
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Loes Hekkens
Over Fia Sanders
Over Bert Pol
Inhoudsopgave
Dit kan effectiever
Bijdragen aan beleid
Communiceren is beïnvloeden
Nieuwe wetenschappelijke inzichten, betere strategieën
Gedrag is grillig
Wat bespreken we in dit boek?
1. Communicatiestrategie en psychologie
2. Samen optrekken in de analysefase
3. De strategie
4. Onderzoek voor meer effectiviteit: nieuwe onderzoeksmethoden
5. De uitvoering: communicatiemiddelen
6. De uitvoerige: imago en corporate communicatie
7. Praktijkcases
Nawoord
Inspiratiebronnen en literatuurlijst
Over de auteurs
Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan