Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Gen Z

Verlangen naar verandering

Paperback Nederlands 2019 9789461562562
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 84333 dagen in de top 100
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Het is 2 voor 12! Kom nu in actie...

Niemand kan de toekomst tegenhouden, maar je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken'. Gen Z (geboren tussen 1995 en 2012) verlangt naar verandering en stroomt nu de werkvloer op. Zij gaan stap voor stap de maatschappij overnemen en vormgeven. Maar hoe denken ze over de wereld? Hoe kijken ze naar voorgaande generaties? Welke keuzes gaan ze maken? Hoe maak je contact met ze? En hoe gaat Generatie Alpha straks worden?

Jos Ahlers en René Boender schrijven in dit alweer 3de spraakmakende boek over deze niet te stuiten netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan een serie voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie socials geen ontdekking zijn, maar een noodzakelijkheid.

Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Op het gebied van marketing? Of sport? Gen Z is een boek dat midden in het leven staat. Het is voor iedereen die Gen Z beter wil leren kennen. En wil begrijpen hoe je met moreel verantwoord handelen deze generatie kunt inspireren. Op naar een leukere wereld!

Specificaties

ISBN13:9789461562562
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2019
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.8 van de 5
30 stemmen
3
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Jos Ahlers en Rene Boender - Generatie Z aan zet
Ronald Buitenhuis 25 november 2019 Generatie Z is aan zet. Nu stromen ze de werkvloer op en rond 2025 gaan ze de maatschappij overnemen. Dat gaat voor een aardverschuiving zorgen. Maar we zijn er volstrekt nog niet op voorbereid. Het nieuwe boek van Jos Ahlers en René Boender Gen Z, verlangen naar verandering is een ontrafeling van het DNA van de Generatie Z.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Jos Ahlers

Dr. Jos Ahlers (1963) begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie tot Doctor in de Psychologie maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Inmiddels werkt hij als schrijver, spreker en zelfstandig adviseur. Met zijn bedrijf TheLabs richt hij zich op de ontwikkeling van nieuwe vormen van samenwerking binnen netwerken.

Andere boeken door Jos Ahlers

Over René Boender

René C.W. Boender (1958) geeft ruim 20 jaar keynotes over de hele wereld (in meer dan 50 landen) over o.a. Gen Z en hij geeft energieke gastcolleges die als eye openers worden ervaren. Hij doet dit vanuit het KISS-principe: Keep It Smart & Simple! In maart 2011 publiceerde hij 'Great to Cool; Braincandies met een bite', een onvervalste bestseller. Over de 3”12” E wet, het nieuwe ROI en zakendoen op weg naar Business Happiness. In 2013 volgde het even succesvolle ‘Cool is Hot; Ambitieuze Braincandies met een missie!’, waarin de volgende stap naar zakelijk geluk en doortastend leiderschap wordt gemaakt. Samen met Jos schreef hij 'Generatie Z, de 'eye-opener' en 'Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie'.

Andere boeken door René Boender

Inhoudsopgave

Marketeers, politici… wakker worden!
It’s the economy, stupid
De generatieketen
Fasten your meatbelt: de technologische tornado
De Alpha’s zijn al onderweg
Gen Y is geen Gen Z is geen Alpha
Wie en wat je bent wordt vloeibaar
De geheime aantrekkingskracht van ‘socials’
De screenager mythe
Help: streak paniek
Van FOMO naar JOMO
Gen Z wordt BlockGen?
Z zegt: gooi alles open
De deeleconomie komt terug: van wasserette naar strooifi ets
Future Food en nog lekker ook…
Shopping met Z
Gen Z: de onbereikbare generatie?
Hoe beïnvloed je een netwerk?
Gen Z zoekt authentieke infl uencers
Als Greta, Jack en Steve spreken, luistert Gen Z
Sport kan de wereld gelukkiger maken!
Podcast revolutie
Buiten gebeurt het echt
Vluchten uit de werkelijkheid! Wat we kunnen leren van games
Spel zonder grenzen
Gaat Alexa het merk vermoorden?
Een nieuwe wereld vraagt om nieuw merkdenken
Van MVO 1.0 naar MVO 2.0
Nog wat overdenkingen die vragen om actie…
Dank aan Gen Z en vrienden ‘around the world’

Bronnen

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gen Z