Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Gen Z

Verlangen naar verandering

Paperback Nederlands 2019 9789461562562
10
Voormalig top 10Totaal 214 dagen
Evergreen533 dagen in de Top 100
Verkooppositie 755Hoogste positie: 2
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Het is 2 voor 12! Kom nu in actie...

Niemand kan de toekomst tegenhouden, maar je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken'. Gen Z (geboren tussen 1995 en 2012) verlangt naar verandering en stroomt nu de werkvloer op. Zij gaan stap voor stap de maatschappij overnemen en vormgeven. Maar hoe denken ze over de wereld? Hoe kijken ze naar voorgaande generaties? Welke keuzes gaan ze maken? Hoe maak je contact met ze? En hoe gaat Generatie Alpha straks worden?

Jos Ahlers en René Boender schrijven in dit alweer 3de spraakmakende boek over deze niet te stuiten netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan een serie voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie socials geen ontdekking zijn, maar een noodzakelijkheid.

Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Op het gebied van marketing? Of sport? Gen Z is een boek dat midden in het leven staat. Het is voor iedereen die Gen Z beter wil leren kennen. En wil begrijpen hoe je met moreel verantwoord handelen deze generatie kunt inspireren. Op naar een leukere wereld!

Specificaties

ISBN13:9789461562562
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2019
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Renze Klamer | 25 oktober 2016
Toen ik voor het eerst werd geconfronteerd met ‘generaties’, als begrip voor opvolgende leeftijdsgroepen moest ik er wel even aan wennen. Er worden immers iedere seconde nieuwe mensen geboren en er overlijden ieder moment mensen. Om dan een contingent bij elkaar te nemen en dan te zeggen dat ze een generatie vormen is op z’n minst discutabel.Lees verder
Bert Thiel | 1 maart 2012
Begin van het college. Van de dertig studenten voor me zijn er vijf niét bezig met hun telefoon: die starten juist hun laptop op. De moderne jeugd, denk ik. Wat hen beweegt en wat ze vinden van het leven, politiek, marketing, seks, moraal en dood staat te lezen in 'Generatie Z' van Jos Ahlers en René Boender.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
30 stemmen
26
3
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (10)

interview
Jos Ahlers en Rene Boender - Generatie Z aan zet
Ronald Buitenhuis 25 november 2019 Generatie Z is aan zet. Nu stromen ze de werkvloer op en rond 2025 gaan ze de maatschappij overnemen. Dat gaat voor een aardverschuiving zorgen. Maar we zijn er volstrekt nog niet op voorbereid. Het nieuwe boek van Jos Ahlers en René Boender Gen Z, verlangen naar verandering is een ontrafeling van het DNA van de Generatie Z.
interview
René Boender: ‘Wie nu afhaakt, haakt nooit meer aan!’
Ger Post 20 mei 2016 Jos Ahlers en René Boender schreven een update van Generatie Z – En de Vierde (Industriële) Revolutie. Het was immers alweer 3,5 jaar geleden dat de eerste versie uitkwam, in de huidige tijd een lichtjaar geleden. ‘De antwoorden van een Generatie Z’er zijn meer waard dan die van een MBA’er.’
nieuws
Generatie Z: jong en ervaren
Bertrand Weegenaar 26 april 2016 Met nog geen 21 jaar zijn de leden van Generatie Z structureel anders dan hun voorgangers, Generatie Y. Uitvoerig en baanbrekend beschreven in Generatie Einstein 3.0. Auteurs Jos Ahlers en René Boender geven hun boek Generatie Z de ondertitel ‘En de Vierde (Industriële) Revolutie’. Deze groep mensen, opgegroeid met wifi, internet, sociale media, smartphones en tablets acteren per definitie in een mondiale wereld. Boender is ook auteur van Cool is Hot: Braincandies, en dit boek oogt ook als een aflevering in de serie ‘braincandies’. Speciaal voor marketeers.
preview
Preview - Generatie Z - En de Vierde (Industriële) Revolutie
René Boender 11 april 2016 Generatie Z is nu aan het opgroeien en vanaf 2025 zal ze de maatschappij overnemen. Je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken' staat te lezen om de omslag van Generatie Z. Dat geldt ook voor het boek zelf, vandaar deze preview.
geboekstaafd
De top 3 van Jos Ahlers
Nienke van Oeveren 2 januari 2013 Jos Ahlers is Senior Strateeg bij het Amsterdamse reclamebureau N=5. Hij is eerst jarenlang verbonden geweest aan grote internationale communicatiebureaus. Daarna was hij werkzaam als onafhankelijk adviseur voor bedrijven, instellingen en overheid. In zijn top 3 Marty Neumeier, Bob Garfield en René C. W. Boender.
podcast
Jos Ahlers over generatie Z
Pierre de Winter 3 april 2012 Generatie Z komt de arbeidsmarkt op. Jos Ahlers en René Boender deden onderzoek naar deze generatie en spraken voor hun boek Generatie Z veel jongeren. Ahlers vertelt over de impact van deze generatie op organisaties. ‘Ze zijn veel meer netwerkerig.’ Ook voorspelt hij dat conflicten over naties en etniciteit zullen verdwijnen.
nieuws
René Boender bij BNR
Justin van Lopik 10 februari 2012 De mediatrein van brain-agent, brandbooster, innovatiefuturist en trendteller René Boender dendert voort. Deze week was hij te gast bij BNR. Hij spreekt over de rel rond de Willem Arondeus-lezing, die hij afzegde na bedreigingen, maar ook over zijn ‘jongste’ boek ‘Generatie Z’. U vindt het interview op http://www.bnr.nl/programma/bnrpaulvanliempt/656664-1202/generatie-z-is-oplossingsgericht
nieuws
Boender zegt Arondeuslezing af
Pierre Pieterse 13 januari 2012 René Boender ziet af van de Willem Arondéuslezing. Naar eigen zeggen heeft hij ‘geen zin om in een politiek wespennest terecht te komen’. Dat wespennest dreigde te ontstaan na kritiek vanuit de PVV. Hero Brinkman twitterde: ‘Deze klimaatgoeroe vraagt rond 6500 euro voor lezing van half uurtje. Compleet over de top. Graaier!’ Ook zou Boender zijn gebeld door een ‘anonymus’ die wist dat ‘de provincie er maar liefst 28.000 euro met deze onzin door zou blazen’. Volgens Boender is dat onzin. (bron: De Pers)
nieuws
Keihard op weg naar de eerste plaats
Hans van der Klis 16 december 2011 Ze zijn met hun boek Generatie Z keihard op weg naar de eerste plaats in de lijst met bestverkochte managementboeken: ‘brain agent’ René Boender en marketingstrateeg Jos Ahlers. Tijdens een miniseminar annex kerstborrel voor de oude werkgever van Ahlers, BeyenMeyer, hielden ze hun boek over hoe de wereld er na 2020 uit zal zien ietwat verlaat ten doop.
interview
René Boender en Jos Ahlers beschrijven Generatie Z
Annegreet van Bergen 1 november 2011 Als hij binnenkomt, is meteen alle aandacht op hem gericht. Mensen als magneten kom je wel vaker tegen, maar meestal zijn zij in tweede instantie niet erg sympathiek. Bij René Boender ligt dat anders.

Over Jos Ahlers

Dr. Jos Ahlers (1963) begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie tot Doctor in de Psychologie maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Inmiddels werkt hij als schrijver, spreker en zelfstandig adviseur. Met zijn bedrijf TheLabs richt hij zich op de ontwikkeling van nieuwe vormen van samenwerking binnen netwerken.

Andere boeken door Jos Ahlers

Over René Boender

René C.W. Boender (1958) geeft ruim 20 jaar keynotes over de hele wereld (in meer dan 50 landen) over o.a. Gen Z en hij geeft energieke gastcolleges die als eye openers worden ervaren. Hij doet dit vanuit het KISS-principe: Keep It Smart & Simple! In maart 2011 publiceerde hij 'Great to Cool; Braincandies met een bite', een onvervalste bestseller. Over de 3”12” E wet, het nieuwe ROI en zakendoen op weg naar Business Happiness. In 2013 volgde het even succesvolle ‘Cool is Hot; Ambitieuze Braincandies met een missie!’, waarin de volgende stap naar zakelijk geluk en doortastend leiderschap wordt gemaakt. Samen met Jos schreef hij 'Generatie Z, de 'eye-opener' en 'Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie'.

Andere boeken door René Boender

Inhoudsopgave

Marketeers, politici… wakker worden!
It’s the economy, stupid
De generatieketen
Fasten your meatbelt: de technologische tornado
De Alpha’s zijn al onderweg
Gen Y is geen Gen Z is geen Alpha
Wie en wat je bent wordt vloeibaar
De geheime aantrekkingskracht van ‘socials’
De screenager mythe
Help: streak paniek
Van FOMO naar JOMO
Gen Z wordt BlockGen?
Z zegt: gooi alles open
De deeleconomie komt terug: van wasserette naar strooifi ets
Future Food en nog lekker ook…
Shopping met Z
Gen Z: de onbereikbare generatie?
Hoe beïnvloed je een netwerk?
Gen Z zoekt authentieke infl uencers
Als Greta, Jack en Steve spreken, luistert Gen Z
Sport kan de wereld gelukkiger maken!
Podcast revolutie
Buiten gebeurt het echt
Vluchten uit de werkelijkheid! Wat we kunnen leren van games
Spel zonder grenzen
Gaat Alexa het merk vermoorden?
Een nieuwe wereld vraagt om nieuw merkdenken
Van MVO 1.0 naar MVO 2.0
Nog wat overdenkingen die vragen om actie…
Dank aan Gen Z en vrienden ‘around the world’

Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gen Z