Lees verder
Marianne H.M. Smits is als senior-adviseur & innovatiecoach dagelijks actief in het optimaliseren van werkwijzen in organisaties.
Meer over Marianne SmitsDoen wat ertoe doet!
Leaner werken op het secretariaat
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789462153912Samenvatting
Het zou toch prachtig zijn als je in je werkomgeving alleen nog bezig bent met werkzaamheden die ertoe doen: werk dat waarde toevoegt voor de klant. Daarbij maakt het niet uit of het gaat om interne of externe klanten.
Dit boek geeft je gereedschappen om processen te verbeteren en verspilling in je werk te herkennen en te elimineren. De aangereikte ideeën voor verbetering en het stappenplan bieden een aanzet om te starten met leaner werken. En de beschreven praktijkervaringen van andere organisaties zijn stimulerende voorbeelden.
Laat dit boek een bron van inspiratie zijn om in ieder geval op een nieuwe manier naar jouw werk te kijken, of je nu werkt als managementassistent of in welke functie dan ook. Word je bewust van het feit dat 'zo hebben we het altijd gedaan' niet per definitie de beste manier is, en laat je uitdagen om de stap te zetten en je gedrag een beetje te veranderen. Met behulp van de zeven eigenschappen van effectief leiderschap leer je je grenzen te verleggen.
Ga ermee aan de slag en niet alleen je afdeling zal groeien, ook jij zult jezelf blijven ontwikkelen. Zo ben je bezig met de dingen die ertoe doen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Marianne Smits
Inhoudsopgave
1. Lean – een methodiek die ertoe doet
2. Veranderen begint bij jezelf
3. Niet doen wat ertoe doet: verspilling
4. Gereedschappen voor (proces)verbetering
5. Beginnen met doen wat ertoe doet: een stappenplan
6. Zó doe je wat ertoe doet op het secretariaat: ideeën voor verbetering
7. Doen wat ertoe doet in de praktijk
8. Blijven doen wat ertoe doet
Dankwoord
Bijlage 1: Takenoverzicht managementassistent
Bijlage 2: Voorbeelden van vraagstellingen voor je interne klantonderzoek
Literatuur
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan