Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Economie Toekomstonderzoek: Van trends naar innovatie
Toekomstonderzoek: Van trends naar innovatie
Toekomstonderzoek: Van trends naar innovatie
Boudewijn Raessens

Dr. Boudewijn Raessens observeert en interpreteert ontwikkelingen op het gebied van 'connectiviteit'.

Meer over Boudewijn Raessens
Boudewijn Raessens over de combi van ratio, intuïtie en creativiteit Bert Peene 19 december 2011 Beleid uitstippelen voor de langere termijn vereist haast acrobatische vaardigheden. Als beleidsmaker balanceer je tussen weten, vermoeden en ‘best guesses’. Het uiteindelijke plan mag dan de goedkeuring dragen van de belangrijkste stakeholders, de kans dat het eerder in de prullenmand verdwijnt dan je lief is, is meer dan reëel. Dat kan ook moeilijk anders, want niemand kan de toekomst voorspellen. Je kunt wel onderzoeken welke ontwikkelingen zich in de toekomst kunnen voordoen en wat die voor je bedrijf zouden betekenen. Om vervolgens actie te ondernemen om eventuele schadelijke gevolgen zoveel mogelijk te beperken. Die werkwijze heet scenarioplanning. In Toekomstonderzoek: Van trends naar innovatie beschrijft Boudewijn Raessens hoe je de toekomst met scenario’s kunt onderzoeken en wat je met de uitkomsten van dat onderzoek kunt doen. Lees het volledige artikel
Boudewijn Raessens

Toekomstonderzoek: Van trends naar innovatie

Paperback Nederlands 2015 9789462365230
12 beoordelingen
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
36,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Trendwatching is een hot issue, er is zelfs sprake van een 'toekomstindustrie'. Maar in de huidige literatuur worden trends zelden vertaald naar strategie en innovatie. Dit boek voorziet in deze leemte.

Er bestaat weliswaar geen blauwdruk voor het analyseren van de toekomst, maar het boek is het resultaat van een verkenning waarbij enerzijds valkuilen van toekomstvisies worden herkend en waarbij anderzijds de basis wordt gevormd voor het zelf uitvoeren van toekomstonderzoek. Het boek fungeert daarbij als hulpmiddel om beargumenteerde besluiten te nemen op basis van zogenoemde scenario-planning: op welke trends moet een manager letten om in het hier en nu de juiste stappen te kunnen zetten? Elk hoofdstuk sluit af met praktische vragen en opdrachten.

Dit boek is geschikt voor hbo-docenten en studenten binnen opleidingen als bedrijfskunde, commerciële economie, (internet)marketing, communicatie en e-business. Daarnaast is het interessant voor professionals en managers binnen deze vakgebieden zoals toekomstverkenners, trendwatchers en strategen.

Specificaties

ISBN13:9789462365230
Trefwoorden:innovatie, toekomst, trends
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:180
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:30-1-2015
Hoofdrubriek:Economie
ISSN:

Expertrecensies (1)

Toekomstonderzoek: Van trends naar innovatie
Eric van Arendonk | 21 juni 2011
Toekomstonderzoek, als dat zou kunnen? Dat zou ons werk als marketeer een stuk makkelijker maken. De ondertitel van 'Toekomstonderzoek'; van trends naar innovatie bevestigen dit ook nog eens. Zou dit het boek zijn dat de weg wijst naar de antwoorden waar menig marketeer op zoek naar is? Het boek is eigenlijk een studieboek voor hbo-studenten binnen de opleidingen bedrijfskunde, commerciële economie, marketing, communicatie en e-business, zo vermeldt de achterflap. Dit blijkt echter alleen uit het feit dat ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een aantal vragen en opdrachten. Tijdens het lezen heb je dit niet in de gaten.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
12 stemmen
11
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Boudewijn Raessens over de combi van ratio, intuïtie en creativiteit
Bert Peene 19 december 2011 Beleid uitstippelen voor de langere termijn vereist haast acrobatische vaardigheden. Als beleidsmaker balanceer je tussen weten, vermoeden en ‘best guesses’. Het uiteindelijke plan mag dan de goedkeuring dragen van de belangrijkste stakeholders, de kans dat het eerder in de prullenmand verdwijnt dan je lief is, is meer dan reëel. Dat kan ook moeilijk anders, want niemand kan de toekomst voorspellen. Je kunt wel onderzoeken welke ontwikkelingen zich in de toekomst kunnen voordoen en wat die voor je bedrijf zouden betekenen. Om vervolgens actie te ondernemen om eventuele schadelijke gevolgen zoveel mogelijk te beperken. Die werkwijze heet scenarioplanning. In Toekomstonderzoek: Van trends naar innovatie beschrijft Boudewijn Raessens hoe je de toekomst met scenario’s kunt onderzoeken en wat je met de uitkomsten van dat onderzoek kunt doen.
Artikel lezen

Over Boudewijn Raessens

Dr. Boudewijn Raessens observeert en interpreteert ontwikkelingen op het gebied van 'connectiviteit'. Aan de hand daarvan adviseert hij het bedrijfsleven en de overheid.

Andere boeken door Boudewijn Raessens

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

De inhoudsopgave vindt u in het inkijkexemplaar.

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Vragen naar goed politiewerk
    J. Nap
    Vragen naar goed politiewerk
    € 61,50
  • Management en organisatie
    Doede Keuning
    Management en organisatie
    € 135,95
  • Leren met collega's
    Erik de Haan
    Leren met collega's
    € 36,50
  • Storytelling in 12 stappen
    Mieke Bouma
    Storytelling in 12 stappen
    € 15,00
  • Politie - Studies over haar werking en organisaties
    Erwin Muller
    Politie - Studies over haar werking en organisaties
    € 101,00
  • De achterkant van Nederland
    Pieter Tops
    De achterkant van Nederland
    € 22,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Toekomstonderzoek: Van trends naar innovatie

        Toekomstonderzoek: Van trends naar innovatie
        Boudewijn Raessens
        /