Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kwaliteit van dienstverlening

De integratie van dienstenmarketing, kwaliteit en management

Paperback Nederlands 2015 4e druk 9789462760677
Voormalig top 100Totaal 72 dagen
Verkooppositie 4146Hoogste positie: 14
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

Bijzonder is dat dit boek over de specifieke kenmerken van kwaliteit in de dienstverlenende organisatie sinds 1987 elk jaar weer vele nieuwe afnemers vindt in het bedrijfsleven en het onderwijs. Normaal is dat dit boek, als 'kwaliteitsproduct', steeds wordt getoetst en aangepast aan de nieuwe inzichten en ervaringen in het vakgebied van kwaliteitsmanagement.

De auteurs Boomsma en Van Borrendam slagen erin op een eenvoudige wijze structuur te brengen in de diverse modellen en onderwerpen en hun lange professionele expertise staat borg voor vele praktische voorbeelden.

Zoals de lezer mag verwachten speelt deze vierde geheel herziene druk in op de wijzigingen van ISO 9001:2000 en de veranderingen in het INK- managementmodel. Daarnaast zijn er nieuwe hoofdstukken toegevoegd. Medewerkersonderzoek in het kader van motivatie en tevredenheid alsmede een toelichting op de balanced scorecard komen hierin aan de orde. Een aparte uitwerking voor een diensten balanced scorecard wordt ontwikkeld. Het medewerkersonderzoek is nog steeds een onderwerp dat hoor op de prioriteitenlijst van iedere manager staat die medewerkers wil vinden en binden.

De rode draad door dit boek is en blijft het persoonlijke aspect in dienstverlening. Klantgerichtheid is het centrale thema dat een brug slaat tussen marketing, kwaliteit en management.

Specificaties

ISBN13:9789462760677
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Boom
Druk:4
Verschijningsdatum:13-4-2018
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

3.3 van de 5
3 stemmen
0
1
2
0
0

Inhoudsopgave

Woord vooraf

Deel I De betekenis van kwaliteit voor dienstverlenende organisaties

1 Kwaliteit in de tijd
2 Kwaliteit van dienstverlening
3 Klantgerichtheid en bedrijfscultuur

Deel II Methoden en technieken

4 Het normeren en meten
5 Kwaliteitskosten
6 Klantenonderzoek
7 Medewerkersonderzoek
8 Interne marketing: binnen beginnen is buiten winnen

Deel III De organisatie van kwaliteit

9 Het managen van kwaliteit
10 Dienstenkwaliteit en ISO
11 Kwaliteitsmodellen en- systemen
12 Klachtenbehandeling en service recovery
13 De balanced scorecard voor diensten
14 Taken, functies en verantwoordelijkheden bij kwaliteitsmanagement

Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kwaliteit van dienstverlening