Bernadette van Pampus is zelfstandig organisatieadviseur te Amsterdam en werkte zowel voor profit- als non-profitorganisaties.
Meer over Bernadette van PampusKwaliteitsmanagement en draagvlak
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789059316324Samenvatting
Een kwaliteitsmanagementsysteem invoeren garandeert nog geen succes. Wanneer u een kwaliteitsmanagementsysteem hebt opgezet alleen omdat de klant of de branchevereniging dat eist, blijven voordelen vaak uit. Werken aan kwaliteit is meer dan een systeem opzetten, het betekent continu veranderen. Vaak betekent dit een gedragsverandering en hiervoor hebt u draagvlak nodig. Uiteindelijk bepalen de medewerkers het succes van kwaliteitsmanagement.
Om succes te behalen is dan ook aandacht nodig voor vier pijlers: visie, aandacht voor de organisatiestructuur en -cultuur, leiderschap en voorbeeldgedrag en interne en externe communicatie. Kwaliteitsmanagement heeft twee kanten: de harde kant is het systeem, de zachte kant gaat over de mensen die ermee werken. Dit boek gaat over de zachte kant.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Kwaliteitsmanagement
3. Cultuur in een kwaliteitsgericht organisatie
4. Veranderingstrajecten
5. Weerstand en draagvlak
6. Communicatie
7. De kwaliteitsmanager als organisatieadviseur
8. Draagvlak voor de interne audit
9. Aandacht door draagvlak in kwaliteitsnormen en –modellen
Tot slot
Bronvermelding
Register
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan