Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
VOORDEEL - 35% korting
Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
Frank Wouters Frank Wouters (°1963) kwam na zijn rechtenstudie terecht in een marketingfunctie bij Unilever. Meer over Frank Wouters
Van de jurytafel (III) Bertrand Weegenaar 15 january 2014 Met enorme stapels boeken op tafel (totaal heeft de jury rond de 250 boeken doorgenomen) werd gediscussieerd over de kwaliteit en thematiek van de boeken. De ‘longlist’ moet namelijk worden samengesteld. Bericht vanuit de geheime jurylocatie. Lees het volledige artikel
Frank Wouters

Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie

Het begin van een paradigmashift in bedrijfsstrategie - Business Edition

Gebonden Nederlands 2013 9789490783532
9 beoordelingen
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
149,-
97,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 35% korting

Samenvatting

Dit boek is de drager van de Honshitsu-ideeën, een manier om het denkwerk van vijftien jaar samen te vatten in een theorie die zal gelden als dé strategische marketingtheorie.

De pogingen om van marketing een wetenschappelijke machine te maken waar je aan de ene kant onderzoek instopt en er aan de andere kant een strategie uit krijgt, heeft geleid tot dikke boekwerken waarvan iedereen erkent dat ze onwerkbaar zijn. Marketing is daardoor geëvolueerd naar een model dat op zijn best in staat is achteraf te verklaren waarom iets wel of niet succesvol is geweest. Academisch kan dat interessant zijn, in praktijk heb je er niets aan. Het is als vooruit rijden in je auto door alleen maar in je achteruitkijkspiegel te kijken.

Het is tijd dat we teruggaan naar wat de essentie is van marketing en niet geheel tot verbazing van Frank Wouters blijkt dat dit ook neerkomt op de marketing van de essentie. Honshitsu (het Japanse woord voor essentie) geeft marketing terug aan de ondernemers, de ontwikkelaars, de bedenkers, de gepassioneerden, de beleids-makers, de leiders. Het helpt hen om los te komen van het product en de brug te maken naar de menselijke behoeftes zonder er daarom slaaf van te worden. Dit boek is voor hen geschreven, praktisch en direct toepasbaar, de Honshitsu-methode zo kernachtig mogelijk samengevat.

Specificaties

ISBN13:9789490783532
Trefwoorden:strategische marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Uitgever:Reality Bites Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:13-11-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Jan Verdonck | 3 maart 2014
Honshitsu doet wat het belooft. Dit boek brengt een nieuw denkkader dat grensoverschrijdend kan gebruikt worden, waardoor strategische marketing binnen handbereik van iedere onderneming ligt. Waarom? Dit boek gaat verder dan marketing alleen. Begrippen zoals ‘identificatiecluster’ werken absoluut verhelderend, zowel bij rasechte marketeers als bij niet-marketeers.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
9 stemmen
9
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Van de jurytafel (III)
Bertrand Weegenaar 15 januari 2014 Met enorme stapels boeken op tafel (totaal heeft de jury rond de 250 boeken doorgenomen) werd gediscussieerd over de kwaliteit en thematiek van de boeken. De ‘longlist’ moet namelijk worden samengesteld. Berichten vanuit de geheime jurylocatie.
Artikel lezen
nieuws
Trends 2014
Pierre Pieterse 27 december 2013 Gepatenteerde blijvertjes onder de noemer ‘trends’ zijn ‘retro & authentiek’, vandaar dat we voor onze inventarisatie een authentieke klassieke glazen sneeuwbol (Franse vinding, circa 1800) een paar keer op zijn kop hebben gehouden waarna een hele sneeuwbui aan onmiskenbare trends naar beneden dwarrelde. We hebben de belangrijkste (management)ontwikkelingen er heel selectief dus arbitrair uitgepikt, te weten: mobiel, big data, Aandacht, balanseconomie en anders organiseren.
Artikel lezen
interview
Frank Wouters: ‘De essentie van marketing’
Erik de Vries 31 oktober 2013 Het is tijd voor een paradigmashift in bedrijfsstrategie, aldus marketeer Frank Wouters. De theorie die hij ontwikkelde en die hiervoor moet zorgen, doopte hij Honshitsu. Een gesprek over zijn gelijknamige boek, over Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Frank Wouters

Frank Wouters (°1963) kwam na zijn rechtenstudie terecht in een marketingfunctie bij Unilever. Daar verbaasde hij zich als buitenstaander hoe marketing gevangen zat in een verkeerde logica. Na een stormachtige carrière besloot hij zijn eigen ideeën verder uit te werken wat resulteerde in de businessnovel 'De bedrijfsnar'. Het boek kreeg al snel een cultstatus bij ondernemers en rebelse marketeers. Al moesten die wel slikken bij de uitspraken over de onzin van marktonderzoek. Met 'Honshitsu - De Essentie van Marketing/De Marketing van de Essentie' heeft hij de theorie van 'De bedrijfsnar' uitgewerkt met de bedoeling eindelijk niets minder dan de omvattende theorie van de marketing te formuleren. Hij wil op die manier een antwoord bieden op het falen van de traditionele marketing en marketeers de plaats geven die ze verdienen: op het hoogste strategische echelon.

Andere boeken door Frank Wouters

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Uitgangspunten
3. Definities
4. Wetten
5. Bewustwordingen
6. Randinformatie
7. Methode
8. Epiloog

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen
    Frank Wouters
    De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen
    € 19,95
  • Word eens volwassen! - Next level online ondernemen
    Christiaan Slierendrecht
    Word eens volwassen! - Next level online ondernemen
    € 21,95
  • LinkedIn Power
    Marjolein Bongers
    LinkedIn Power
    € 20,00
  • Eén fan per dag
    Jos Burgers
    Eén fan per dag
    € 20,00
  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 20,00
  • Strategische marketingplanning
    Karel Jan Alsem
    Strategische marketingplanning
    € 71,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie

        Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
        Frank Wouters
        /