Joris Merks-Benjaminsen is een prijswinnend auteur. Hij had een leidende rol bij Googles initiatieven op het gebied van Diversity, Equity & Inclusion en was een van de hoogst scorende managers in de historie van het bedrijf. Tegenwoordig geeft hij trainingen voor managers en leiders over het bouwen van teams en organisaties met de juiste balans tussen menselijkheid en prestatiedruk.
Meer over Joris Merks-BenjaminsenOnline Brand Identity
The ultimate guide to design your (digital) branding strategy
E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2015 1e druk 9789492196071Samenvatting
Maar weinig bedrijven hebben een effectieve merkstrategie. 'Online Brand Identity' biedt een model om het maximale uit digitaal te halen bij het bouwen van je merk. Het model heeft zich in de praktijk keer op keer bewezen. Elk onderdeel ervan wordt onderbouwd en begrijpelijk gemaakt aan de hand van 40 inspirerende cases. Met de oefeningen in het boek kun je stap voor stap je eigen merkstrategie samenstellen.
'Online Brand Identity' helpt je optimaal gebruik te maken van alle datasignalen die het internet biedt, maar ook van het creatieve canvas waarmee je merken tot leven brengt. Het laat ook zien welke aspecten van merk- en reclamestrategie over vijf à tien jaar niet meer zullen werken.
Dit prachtig vormgegeven boek is een must have voor iedereen die met merken werkt, in marketing of reclame.
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Acknowledgments
Part 1: Why existing brand strategies are not future ready
1. Digital 1st brands
2. The evolution of the internet: reading, buying, branding
3. The new digital consumer
4. Thinking mobile 1st
5. The future of media
6. What onliners and offliners can and should learn from each other
Part 2: Digital 1st thinking and 4D brand building
7. Digital 1st audience targeting
8. Digital 1st content and campaigns
9. Digital 1st KPIs
10. Digital 1st evaluation and optimization
Part 3: Timely and timeless aspects of brand strategy
11. Past and future in a Digital 1st brand framework
12. The timeless power of the big idea
Part 4: Data-driven decision making in the digital age
13. The ten most common data traps
14. Combining digital data and ‘traditional’ research
15. Data and privacy
Part 5: Digital transformation of your strategy & organization
16. Top ten barriers for digital transformation
17. Vision, goals, and actions: experimenting your way into the future
18. Making the most out of automated marketing technology
19. Embedding digital thinking in your organization
20. Be ready to get punched in the mouth
Summary flow for building your Digital 1st brand strategy
Appendices
Appendix 1: Brand mission worksheet
Appendix 2: Brand identity worksheet
Appendix 3: Community interests worksheet
Appendix 4: Character worksheet
Appendix 5: Target by choice worksheet
Appendix 6: Target by data and context worksheet
Appendix 7: Dynamic creative worksheet
Appendix 8: KPI funnel worksheet
Appendix 9: Examples of micro-conversions per industry
Appendix 10: Examples of data signals (target by data)
Appendix 11: Examples of targeting methods (target by context)
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan