Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Retail - De digitale hysterie voorbij

Ontwikkel en implementeer een winnende strategie als retailer of merkfabrikant

Paperback Nederlands 2018 9789492873002
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

De digitale revolutie heeft de klant veeleisender dan ooit gemaakt. Snelheid, transparantie en hyperpersonalisatie zijn de norm. Steeds meer merkfabrikanten verkopen in eigen winkels en webshops rechtstreeks aan de consument. Ondertussen kondigen nieuwe technologieën een volgende schokgolf aan.

In dit boek introduceert Gino Van Ossel het concept optichannel, waarmee hij retailers, merkfabrikanten en dienstenbedrijven voorbij de digitale hysterie leidt. Met herkenbare voorbeelden is het een realistische kijk op retail en een praktisch kader om een succesvolle strategie uit te zetten die winst, competitiviteit en klantgerichtheid combineert.

‘Hoe als retailer en merk tegelijkertijd je klant centraal zetten, investeren in de digitale toekomst en winstgevend blijven? Retail. De digitale hysterie voorbij introduceert optichannel helder en overtuigend als winnende langetermijnstrategie. Een duidelijk conceptueel kader, gecombineerd met onderbouwde aanbevelingen en een concreet plan van aanpak.’ - DIETER PENNINCKX | Medeoprichter & CEO modegroep FNG

‘Na het award-winnende Omnichannel in retail slaagt Gino Van Ossel er met dit boek opnieuw in te schitteren. Een praktische en complete leidraad voor iedereen die van omnichannel naar optichannel wil.’ - JORG SNOECK | Oprichter RetailDetail & winnaar Managementboek van het Jaar 2018

‘Op zijn geheel eigen en unieke manier weet Gino van Ossel opnieuw te inspireren. Fraaie vergezichten, praktische voorbeelden en toegankelijke checklists wisselen elkaar af in deze must read voor iedereen die relevant wil zijn en blijven.’ - WIJNAND JONGEN | Oprichter & CEO van Thuiswinkel.org, Chairman Executive Committee E-commerce Europe

Het vorige boek van Gino van Ossel, 'Omnichannel in retail', is bekroond tot Managementboek van het Jaar 2015.

Specificaties

ISBN13:9789492873002
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Druk:1
Verschijningsdatum:19-10-2018
ISSN:

Expertrecensies (1)

Retail – De digitale hysterie voorbij - 'Must read'
Eric van Arendonk | 21 januari 2019
Het vorige boek van Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School; Omnichannel in retail, gaf antwoord op vragen over de e-commerce voor retailing. Een goed boek, zonder meer.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
6 stemmen
6
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Gino van Ossel: ‘De Apple Stores zijn de tempel van het merk’
Paul Groothengel 29 november 2018 In Retail. De digitale hysterie voorbij lanceert Gino Van Ossel zijn optichannel-strategie, onderbouwt hij zijn geloof in bakstenen winkels, en legt hij uit hoe je als webshop klanten bindt met persoonlijke stijladviezen.
preview
Retail - De digitale hysterie voorbij
Gino van Ossel 18 oktober 2018 Durft u zichzelf écht omnichannel te noemen? En misschien nog belangrijker: verdient u er geld mee? Proficiat als u volmondig ‘ja’ zegt, maar u bent helaas de uitzondering die de regel bevestigt.

Over Gino Van Ossel

Gino Van Ossel is professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School. Hij geldt als één van Europa's topexperts inzake retailmanagement, winkelgedrag & omni-channel. Hij adviseert toonaangevende retailers en merkartikelfabrikanten in hun strategie.

Andere boeken door Gino Van Ossel

Inhoudsopgave

Deel 1: Het einde van het begin van e-commerce 25
1 De eerste golf van e-commerce 27
2 Omnichannel: het antwoord op e-commerce 43
3 De tweede golf van e-commerce 55
4 Optichannelretail 71

Deel 2: Optichannel-klantgerichtheid 87
5 Kies je doelmarkt 89
6 De ideale klantenreis 107
7 Iedereen een butler! 133
8 De nieuwe klantenrelatie 149
9 De winkel van de toekomst 173

Deel 3: Naar een nieuw bedrijfsmodel 201
10 De nieuwe werkelijkheid 203
11 De concurrentiekracht 225
12 Hoe waarde creëren? 245

Deel 4: Implementatie 267
13 De organisatie 269
14 Aan de slag ... 293

Epiloog
Een mooie lentedag in 2030 ... 305
dankwoord 313
Eindnoten 315

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Retail - De digitale hysterie voorbij